נציג סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, אמר במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון כי "התוקפנות של האויב הישראלי כנגד סוריה לא הייתה מתבצעת ללא התמיכה הבלתי מוגבלת שמספקות לה מדינות החברות באו"ם". השגריר הסורי טען גם כי בריטניה, צרפת וארה"ב מונעות ממועצת הביטחון ליטול אחריות על הנעשה, אך הדבר לא ימנע מסוריה "להגן על עצמה ולהחזיר לשטחה את הגולן הסורי הכבוש".

לאחר מכן, איים ג'עפרי כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תעצור את התקיפות הישראליות בשטח סוריה, "סוריה תפעיל את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית ותגיב על התוקפנות הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק באמצעות תקיפה על נתב"ג".
ג'עפרי המשיך לטעון כנגד הריבונות הישראלית ברמת הגולן, וטען כי ניסיונותיה של ישראל להשיג הכרה בה מועדת לכישלון ולא ישפיעו על זכותה של סוריה על השטח. לאחר מכן, תקף את שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקואלי מלדנוב, שלדבריו "מתעלם מהכיבוש הישראלי ומהדיכוי של אזרחים בגולן הסורי הכבוש", וציין את תמיכתה של סוריה במטרות הפלסטיניות.


"נלחמים בטרור בינלאומי חסר תקדים". בשאר ג'עפרי. צילום: רויטרס
 
לסיום, הזהיר ג'עפרי כי "אנו אומרים למי שמנסה לצייר את מפת האזור מחדש - סוריה, שנלחמה בטרור בינלאומי חסר תקדים, תעמוד במזימות האומללות האלו ותביס אותן כמו שעשתה בפעמים רבות אחרות בעבר".

כזכור, אמש דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל-21 לפחות. על פי הדיווח, 15 מתוך ההרוגים אינם סורים ו-12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה.
 
עוד דווח, כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ואתרים צבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מסר כי הסיבה למספר ההרוגים הגבוה יחסית  ולהרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.

מחסנים איראנים וסוללת נ"מ סורית שהושמדו בנמל התעופה של דמשק . צילום: (ImageSat International: (ISI

מכ"ם סורי שהושמד בנמל התעופה של דמשק. צילום: (ImageSat International: (ISI
 
דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר שלשום בשיחה עם כתבים כי חיל האוויר תקף מספר מטרות של כוח קודס האיראני, בהם מרכז אימונים ומחסנים של אמצעי לחימה, כאשר אתר אחסון אמל"ח בשדה התעופה בדמשק עמד במרכז האירוע. לדבריו, "בטרם התקיפה, הזהרנו את הסורים שלא לבצע ירי נ"מ, אך בפועל בוצע ירי כזה, וזו הסיבה שהוחלט על תקיפת הסוללות".
 
מנליס ציין כי "היו שלושה גלים של תקיפות". לדבריו, המשטר הסורי מהמר בכך שהוא מאפשר לאיראנים לפעול בחלק מהיעדים שתקפנו. "האתר היה בסיס סורי, שבתוכו יעד איראני שפועל החסות הבסיס", אמר דובר צה"ל, "סוריה משלמת מחיר יקר על אשרור הפעולה והירי שבוצע אתמול לצפון הרמה". הוא הוסיף פרטים נוספים על אירועי אתמול: "כוח איראני ביצע את הירי מאזור דמשק, מתוך שטח ששם התחייבו שלא תהיה נוכחות איראנית. הטיל שנורה היה טיל קרקע-קרקע מתוצרת איראנית". מנליס הדגיש כי "הסורים נערכו לפעולה הזו, שתוכננה מראש".