ההסלמה בדרום: גורמי ביטחון מזהים קשר בין האירועים בכלא עופר, שמובלים על ידי הג'יהאד האסלאמי, לבין האירועים ברצועת עזה, שגם בהם, ככל הנראה, מעורב הג'יהאד האסלאמי. ההערכה היא כי הפרות הסדר והירי לעבר קצין צה"ל הם תגובה הן לאירועים בכלא עופר והן למתרחש ברצועה, ולפיכך הן מהוות גם אקט של התרסה כלפי חמאס.
במערכת הביטחון מעריכים גם כי האירועים אתמול, בצד ההחלטה לעצור את הזרמת הכסף הקטארי, צפויים להעלות את המתיחות בדרום בימים הקרובים, ובצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב במהלך הלילה לתקיפות האחרונות וטען כי נתניהו פועל מתוך שיקולי בחירות. "ישראל אחראית להסלמה האחרונה בעזה וכל האחריות עליה. ישראל ממשיכה לפגוע בבני עמנו. ההתנגדות לא תאפשר להשתמש בדם בני העם שלנו כדלק לקמפיין הבחירות של הכיבוש, ויש לה את הכלים והרצון להגן על הדם והאינטרסים של בני העם שלנו". 
 

כזכור, בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה ובהתייעצות עם גופי הביטחון, החליט אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לאפשר את העברת הכסף הקטארי היום לרצועת עזה. כזכור, מדובר בפעימה השלישית, שבה אמורים היו לעבור לידי חמאס 15 מיליון דולר במזומן. כמו כן, חיל האוויר תקף אמש בשעות הלילה בצפון רצועת עזה.

תקיפת צה"ל בעזה. צילום: רשתות ערביות

 
ההוראה של נתניהו מגיעה לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, נפצע באורח קל קצין צה"ל מירי מחבל לעברו באזור כיסופים. בתגובה לאירועים, תקף צה"ל באמצעות ירי טנקים עמדה של חמאס ברצועה. מתחקיר האירוע עלה כי כדור פגע בקסדת הקצין במהלך הפרות הסדר. הקצין, מפקד פלוגה בצנחנים, פונה על ידי צוותי ההצלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. 
בתוך כך, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ושניים מהם הצליחו לחצות את הגדר לשטח ישראל, אולם זמן קצר לאחר מכן הם שבו לשטח הרצועה.
בד בבד, הפלסטינים דיווחו אתמול כי בעקבות ירי התגובה של הטנקים על עמדת התצפית נהרג פעיל חמאס ושניים פעילים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה. אתמול בבוקר בוצע ירי נוסף לעבר עמדת חמאס ריקה בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל. בתקרית הראשונה לא היו נפגעים.
האירוע שהתחולל אחר הצהריים באזור כיסופים היה מורכב יותר. זה החל בהפרת סדר אלימה, שבמהלכה יודו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ובשיאה נפתחה האש לעבר הקצין. כאמור, במקרה זה הייתה עמדת חמאס מאוישת, ועל פי הדיווחים מעזה, שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו כתוצאה מהתקיפה. במערכת הביטחון רואים בשני האירועים הנפרדים קשר ישיר, וההערכה היא כי מקרי הירי בזה אחר זה אינם מקריים.