שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין שנמצא בשבי החמאס מאז מבצע "צוק איתן", עלה לשידור הבוקר (רביעי) בגל"צ והתייחס להסלמה בדרום, בעקבותיה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להשעות את העברת הכסף הקטארי לחמאס. "סגן הדר גולדין נמצא בידי חמאס, וראש הממשלה ששלח אותו לקרב לא דורש אותו בחזרה בתמורה לכסף הקטארי", אמר. "הדרישה להעביר את החיילים היא הפתרון למצב. מ"פ הצנחנים שחטף כדור בראש אתמול, חטף אותו בזמן הפסקת אש. החמאס מאפשר לעצמו להפר כל הפסקת אש כי כשהם חטפו את הדר בזמן הפסקת אש, הם לא שילמו על זה והממשלה לא דרשה את החיילים בחזרה".



לדבריו, "הפציעה של מ"פ הצנחנים היא תוצאה ישירה לכך שהממשלה לא מבקשת את החיילים השבויים בחזרה. כשנתניהו ירצה, הוא יחזיר את הדר. הוא פשוט לא רוצה".
באשר לכסף הקטארי, טען גולדין כי "ברור שהכסף הזה יכנס בסוף, ברור שנתניהו השעה אותו וברור שהוא יכניס אותו בסוף. זה מה שקורה כשנכנעים לטרור. ככה זה כשלא דורשים חיילים שנחטפו בקרב ולא דורשים מחמאס לשלם על הפרות של הפסקת אש".

"במשך ארבע וחצי שנים יש לי ציפיות לדרך אמיתית של אנשים אמיצים שיש להם יוזמה", אמר. "אבל, אתה רואה שראש הממשלה מאפשר העברת כספים לחמאס, וזה לא רק שפל מוסרי אלא גם נוגד את החוק הישראלי למימון הטרור. תראו ב-2011 מי יזם את החוק למניעת טרור, זה אותו נתניהו. וכשהוא מאפשר להעביר את הכסף הזה, הוא לא דורש מקטאר את הדבר הבסיסי ביותר - השבת חיילים שחמאס מחזיק בניגוד לדין הבינלאומי".

אומרים שהאינטרס הישראלי כרגע הוא להעביר את הכספים.
"ברור שמה שאתה קורא לו אינטרס של ישראל, עובד בדיוק נגדנו. יש קצין צנחנים שחטף כדור בראש, איזה אינטרס יש לנו פה? החמאס מרגיש ויודע שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, משום שכשמכניסים לו דלק, כסף, חשמל, עוד מים ועוד תרופות - שום דבר לא מותנה בהבאת החיילים. מתנים את זה במשהו שנקרא שקט, שהוא מפר אותו כל הזמן בלי להיענש. עוד יום או יומיים יעברו, אתה לא תתקשר אליי לשאול מה קורה. אתה מתקשר אליי עכשיו כי אתה רוצה תגובה לזה שהכסף לא עובר"
"השקט הוא רפש הפקר דם ונפש", אמר גולדין, תוך התייחסות למשפט של זאב ז'בוטינסקי. "זה המשפט שבנימין נתניהו התחנך עליו מגיל אפס. זה מה שז'בוטינסקי אמר וזה מתרחש לנגד עינינו כל יום. אז יש לנו קצין צנחנים שנפגע בראש, יש לנו לפני חודש שני חיילים שנהרגו ביהודה ושומרון, זה תוצאה של העניין. אני אומר שוב - להביא את הדר ואורון שאול לא יחמיר או ירע את המצב, אלא זה הפיתרון למצב. עד שזה לא יקרה, ועד שלא נבקש תמורה הומניטרית על הסיוע ההומניטרי שאנחנו מעניקים, החמאס ימשיך במה שהוא עושה".