איראן מאיימת להסלים את המצב, במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך להורות על תקיפת הכוחות בדרום סוריה, כך דווח היום (רביעי) בעיתון הכוויתי אל ג'רידה. על פי הדיווח, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ביקר בדרום סוריה וזה מה שהביא להצתת החזית בין ישראל לאיראן. סולימאני ערך ביקור ב-18 בינואר בעיירה סונית הקרובה לגבול עם הגולן הסורי ובכך הפר את ההסכם האמריקאי-רוסי-ישראלי. הדיווח מצטט מקור שטען כי סולימאני ביקר בעיירה אל ר'אייה המזרחית במחוז דרעא הקרובה לאוטוסטרדת דרעא-דמשק ומעבר הגבול הסורי-ירדני. העיירה נמצאת במרחק שהוא פחות מ-40 ק"מ מקו הפסקת האש בגולן. 

ביקורו של סולימאני שהיה חשאי, התרחש יומיים לפני שיגור טיל קרקע-קרקע על ידי איראן או על ידי מיליציה המזוהה עימה לכיוון החרמון, וזאת בתגובה למספר תקיפות ישראליות בדרום סוריה שכוונו כלפי טילים של מערך ההגנה האווירית שהציבה איראן באזור. לפי המקור, ביקורו של סולימאני היה בשעות הערב ונמשך שעתיים, והבית בו שהה הוקלט על ידי גורמי מודיעין. עוד מסר המקור, כי מסמך שהודלף על ידי הדיוויזיה הראשונה בצבא סוריה, הבהיר את הדרך בה בני הברית התנהלו באזור הדרומי ומדגיש כי הכוחות האיראניים ובני בריתה נמצאים במרחק שהוא פחות מ-40 ק"מ שנקבע בהסכם המשולש.

סוריה הזהירה מראש
מקור בכיר בטהרן אמר לעיתון הכווייתי כי המועצה העליונה לביטחון לאומי התכנסה בלילה שבין שני לשלישי ושמעה דיווח מפיו של סולימאני על התקיפות הישראליות ועל ביקורו בדרום סוריה. המקור אמר כי סולימאני הדגיש שהרוסים הודיעו מבעוד מועד לאיראנים לגבי המטרות שתתקוף ישראל, וזאת חצי שעה לפני המתקפה בפועל, ולכן המוצבים פונו מיד, מה שהביא למזעור הנזקים כתוצאה מהמתקפה מלבד כמה פגיעות במהלך הפינוי. עוד אמר המקור כי להערכת מפקד כוח קודס, הדרך היחידה להפסקת התקיפות הישראליות הוא להגיב בשלושה טילים על כל טיל ישראלי, ולנסות להפיל מטוסי קרב גם אם הם במרחב האווירי הלבנוני. הוא הדגיש את הצורך ללחוץ על ממשלת סוריה כדי שזו תגיב על התקיפות של ישראל, וזאת במיוחד לאחר שנתניהו הודה שישראל עומדת מאחורי המתקפות, דבר שמעניק לסוריה לגיטימציה להגיב על פי החוק הבינלאומי.

סולימאני אף התייחס לבחירות בישראל ואמר שתגובה בעומק הישראלי תביא להפלתו של נתניהו בבחירות שייערכו באפריל הקרוב, אחרת הוא ימשיך במדיניות ההסלמה שלו, עד לניצחון בבחירות. המקור הוסיף עוד כי הוחלט בסיום כינוס המועצה לביטחון לאומי לדרוש מממשלת סוריה להגיב לכל מתקפה חדשה ולהודיע לרוסים שאיראן לא יהיו קווים אדומים - אם יותקפו הכוחות האיראניים, היא תגיב בצורה שבה היא תמצא לנכון.

הלילה אמר שגריר סוריה באו"ם, כי "התוקפנות של האויב הישראלי כנגד סוריה לא הייתה מתבצעת ללא התמיכה הבלתי מוגבלת שמספקות לה מדינות החברות באו"ם". השגריר הסורי טען גם כי בריטניה, צרפת וארה"ב מונעות ממועצת הביטחון ליטול אחריות על הנעשה, אך הדבר לא ימנע מסוריה "להגן על עצמה ולהחזיר לשטחה את הגולן הסורי הכבוש".

לאחר מכן, איים ג'עפרי כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תעצור את התקיפות הישראליות בשטח סוריה, "סוריה תפעיל את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית ותגיב על התוקפנות הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק באמצעות תקיפה על נתב"ג".