בזמן שחמאס מסרב לקבל את הכסף הקטארי בגלל העיכובים והדרישות הישראליות בצה"ל מכוונים את הזרקורים לקראת העימותים על הגדר הצפויים מחר אל עבר הג'יהאד האיסלאמי המקורב לאיראן.  "בשבועות האחרונים אנו מזהים ניסיונות הולכים וגוברים של ארגון הגא״פ להביא לדרדור המצב הביטחוני ברצועת עזה, והאירועים האחרונים בגבול הרצועה מוכיחים זאת", כתב ברשתות החברתיות דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי.



אדרעי מתייחס לירי אל עבר הקצין שהסתיים בנס בפגיעה קלה בלבד לאחר שהכדור שנורה לעברו פגע בקסדתו. "פעילות חמורה זו של הגא״פ מסכנת את היציבות הביטחונית, ואת הניסיונות להביא לשיפור המציאות האזרחית ברצועה", כתב עוד אדרעי, "תושבי עזה, הגא״פ בפעילותו מסכן אתכם ואת ביטחונכם. אין שאלה לגבי הנאמנות של הארגון - השאלה היחידה היא האם הוא יצליח בתוכניותיו לגרור אתכם להסלמה".



המציאות הזאת בה הארגון הקטן יותר ברצועה, גורר גם את ישראל וכנראה שגם את חמאס להידרדרות במצב לא בהכרח על פי רצונו של הארגון השולט ברצועת עזה באה לידי ביטוי כבר ביממה האחרונה, לאחר שכאמור חמאס סירב לקבל את הכסף לו הוא כל כך זקוק, לאור ההתפתחויות בימים האחרונים. 



כיפת ברזל בגוש דן. צילום: אבשלום ששוני



סגן מפקד חמאס ברצועה, חליל אל ח'אריה אמר כי "השגריר הקטארי מבין את עמדתנו לגבי קבלת המענק השלישי של הכסף הקטארי לרצועה. הכיבוש אחראי לכישלון המהלך. הצעדות על הגדר ימשיכו עד שזכויותינו יוחזרו לנו במלואם. מחזק את ידיהם של המפגינים".
עוד הוסיף אל ח'אריה ש"לא נקבל בהבנה את תהליך הסחיטה שמבוצע נגדנו, שנובע מתקופת הבחירות שמתקיימת בישראל. אנחנו מכבדים ומעריכים את תפקידה של קטאר בעניין, מודים למלך הקטארי ומחזקים את ידיו".
סגן מנהיג חמאס בחו"ל, מוחמד נזאל, אמר לקראת ההפגנות השבועיות ברצועת עזה שצפויות לאחר תפילות יום השישי, כי "הכיוון הכללי הוא לשמור על שקט, אך ישראל מנסה להתגרות בנו כדי להשיג תנאים טובים יותר". 
בריאיון לביטאון חמאס, "א-ריסאלה", הוסיף בכיר חמאס כי אין שום הסכם חדש מול ישראל, וכרגע נשמרות ההבנות שהושגו בסיום מבצע "עמוד ענן" ב-2014. "בישראל סבורים שהפגנות הגדר ברצועת עזה בכל יום שישי מהוות הפרה של אותן הבנות", הסביר נזאל.
במספר הימים האחרונים נרשמו מספר תקריות אלימות על הגדר בעזה, ובתגובה הגיעו גם תקיפות חיל האוויר הישראלי בצפון הרצועה וירי ארטילרי לעבר עמדות חמאס כתגובה להתפרעויות. 
ההתקלחות האחרונה גרמה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להחליט כי הוא מבטל את הפעימה השלישית של הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה, שעומדת על כ-15 מיליון דולר, המיועד לתשלום השכר של פקידי הממשל הפלסטיניים.