בדרך לגל אלימות נוסף? לאחר סירובו הפומבי אמש של ארגון חמאס לקבלת הפעימה השלישית על סך 15 מיליון דולר של הכסף הקטארי, היום (שישי), כך תחזיות ביטחוניות צופות, יתחדשו ההתפרעויות האלימות על גדר הגבול עם הרצועה. הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התראיין בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והסביר את הפעולות אותן נקט חמאס מאז ההודעה אמש, והניח - אנו לפני גל אלים במיוחד של הפגנות.
 
יחזקאלי העריך: "חמאס מרגיש שהוא חזק, ואין לו בעיה לצאת לסבב קצר. היום בצהריים נוכל לראות את ההפגנות על הגדר, ולא סתם נפרסו כיפות ברזל ופטריוט ברחבי הארץ. יש חשש שחמאס יכניס לתוך העימות הזה ירי תלול מסלול", והוסיף: "בחמאס יודעים שאנחנו בתקופת בחירות, ולא רוצים עימות, ולכן אין להם בעיה להגביר את ההפגנות על הגדר ואף לירות לעבר מדינת ישראל".

"זה ממש כמו בחינוך ילדים - ילד שנתת לו במבה לפני חודשיים לא יסתפק רק בזה, וירצה יותר כי הוא יודע שאבא שלו סחיט", ניתח יחזקאלי. "ארגון החמאס כבר למד את הדפוסים שלנו, ויודע שמדינת ישראל לא תצא למבצע גדול בעזה לפני בחירות. חמאס לוקח בחשבון שישראל תגיב בדיוק כמו בפעמים הקודמות ותפנה למצרים כדי להגיע להסדר. חמאס יקבע אם נצא למלחמה, ואנחנו נגררים אחריו".

מה יקרה אם נכניס למשוואה גם את סולימאני?
"הוא מתכנן נקמה, והנקמה הזו יכולה להגיע גם דרך רצועת עזה. הוא מעודד את הג'יהאד האיסלמי לשבור את הפסקת האש, מבחינתו הוא רוצה להדליק את החבית הזו, ושעזה תתפוצץ".