ניצן אלון, האלוף במיל' המשמש כפרויקטור למאבק באיום האיראני, דיבר היום (שני) בפאנל על דוקטרינת הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט בכנס של המכון למחקרי בטחון לאומי: "במידה רבה עצרנו את האיראנים בסוריה, בוודאי ביחס למטרות שלהם. באיראן, בשונה מישראל, יש ויכוחים פנימיים קשים סביב הפעולה בסוריה וקיים סדק לגבי ההתבססות בסוריה והמחירים שהם משלמים. חלק מהתכלית המדינית שלנו היא להרחיב את הסדק כדי להביא להחלטה איראנית לסגת מסוריה".



עוד אמר אלון, כי "הרוצה במב"מ (מערכות שבין המלחמות) יתכונן למלחמה. תנאי מקדים למב"מ הוא מוכנות ונכונות למלחמה ולהפעלת כוח. איזנקוט העשיר את התפיסה של פעולות רבות בשגרה במסגרת רצף אחד עם תוצאות והישגים. רוב הפעולות הצבאיות המאושרות בקבינט נועדות לתכלית מעשית ועניינית ולא רק ליצירת דימוי של הישג או לצורך מימוש צרכים פוליטיים".



האלוף במיל' אמיר אשל נשא דיבר גם הוא בפאנל והתייחס לארבעת מרכיבי התכלית של המב"מ תחת פיקודו של איזנקוט: "פגיעה באיומים ובאיומים מתהווים, פעולה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה והנעת מאמץ מדיני להוציא את האיראנים מסוריה, דחיית מלחמה באמצעות פעולות שמעידות על עליונות ויצירת תנאים טובים יותר לניצחון אם תפרוץ מלחמה". 



עוד אמר אשל כי "לכל מהלך שעשינו בשנים האחרונות הייתה תכלית מבצעית. זה לא היה 'שואו אוף'. אני  לא מקבל את ההנחה שיש כאן תכלית של שואו אוף שבאה לשרת צרכים פוליטיים. הייתי בעמדה שאם היה קורה דבר כזה הייתי רואה. החתימה הגבוהה של פעולת ישראל נגד איראן נועדה להניע את התהליך של יצירת לחץ מדיני רחב יותר על איראן, מה שמחייב הן מילים והן טילים. לא היכולת הצבאית של מדינת ישראל תוציא את האיראנים מסוריה. זה מאמץ מדיני ויש אחת שיכולה לעשות את זה וזו רוסיה". האלוף במיל' ציין כי "הרוסים לא רוצים שנפגע בפרויקט השיקום הסורי ויש כאן מפגש אינטרסים מעניין, יש בזה סיכון שהרוסים יתהפכו גם עלינו".



אשל המשיך וציין כי "ישראל פועלת בזירה הצפונית גם באמצעות פעולות חשאיות, תודעתיות ובחתימה נמוכה. יש חלופה לינארית להמשיך במה שעושים כדי לפגוע בהתבססות איראן ובהעברת האמל"ח לחזבאללה ויש חלופה שהיא להוציא את איראן מסוריה. זה לא יקרה בזכות פעולה צבאית אלא באמצעות פעולה מדינית בהובלה רוסית. ההסלמה בדרך הנוכחית לא תביא להערכתי לעימות כולל כי רוסיה לא תאפשר זאת. מה שיווצר הוא מאזן הרתעה הדדי שינוהל על ידי ישראל ואיראן. לישראל יש יכולת לפגוע קשות באסד ורוסיה אינה מעוניינת בכך".