הרשות המאשרת במשרד הביטחון הכירה היום (שלישי) בדוד בר קפרא ז"ל, שנרצח בשנת 2015 בידי פלסטינים, במהלך שוד אלים במושב פדיה, כנפגע פעולות איבה. בקשת משפחתו להכיר בו כקורבן פעולות איבה נדחתה פעמיים בעבר, אך לאור ממצאים חדשים שעלו מהכרעות הדין של המורשעים בשוד וברצח, שלפיהם "הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח", החליטה הרשות המאשרת לשנות את החלטתה. ההכרה תאפשר למשפחתו של בר-קפרא ז"ל לקבל מהמוסד לביטוח לאומי את מלוא הסיוע והזכויות המגיעות לנפגעי איבה.

 
ביום ה-24.6.15 בשעות הצהריים, נמצא בר קפרא מוטל בכרם השייך לו במושב פדייה שבשפלה, כשהוא פצוע אנוש, ובבית החולים נפטר מפצעיו. הנאשמים בתקיפת המנוח, פלסטינים ששהו בישראל בניגוד לחוק, נתפסו והועמדו לדין באשמת רצח. בחקירותיהם טענו הנאשמים כי התכוונו לשדוד את בר קפרא ז"ל אך לא התכוונו להרגו וכך שללו מניע לאומי. על בסיס עדויות הנאשמים וממצאי החקירה נדחתה בקשת משפחתו של בר- קפרא להכיר בו כנפגע איבה, בשתי הזדמנויות שונות. בעקבות הכרעת דינם של הנאשמים הוגשה בקשה שלישית להכרה.
 
בהחלטתו להכיר בבר קפרא כנפגע איבה, כתב הסגן הבכיר ליועץ המשפטי למערכת הביטחון, עורך דין ידידיה (דידי) אורון: "משהובאו בפני הכרעות הדין של הנאשמים, מהן עולה בבירור, בשתי הערכאות, כי הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח ועוד בשלב בו שכב על הקרקע חסר אונים ונטול יכולת להתגונן, אלימות שלגביה קובע בית המשפט כי יש יסוד סביר להנחה כי אלימות מיותרת ואכזרית זו מקורה, גם אם בתת –המודע, במטרה של פגיעה במנוח בשל השתייכותו למוצא היהודי וזאת על רקע הסכסוך היהודי- ערבי". 
 
עו"ד אורון מוסיף ומנמק את החלטתו בהתבסס על "האכזריות והאלימות החריגה, מעבר לנדרש למעשי השוד. יש  לזכור, רק לאחר שהיכו בו את מכות המוות, חיפשו בכיסיו ולא מצאו כסף. במקרה שבפני, הוכח כי הפגיעה במנוח לא היתה נחוצה לנטרולו ושדידת רכוש. לו היו מפסיקים את האלימות כשהוא שוכב וחסר יכולת להתגונן, ייתכן שהיה מקום לקבוע שהאלימות הינה לצורך השוד. משקבעו בתי המשפט כי האלימות האכזרית והחריגה לא הייתה נחוצה לצורך מימוש ביצוע השוד, הרי יש כאן בפני יסוד סביר להניח כי אלימות זו נובעת ממניע לאומני".