ישראל העבירה ביום חמישי האחרון מסר לחמאס, באמצעות מתווכים מצרים, לפיו בישראל לא חוששים להיכנס לעימות מול חמאס, גם במהלך הבחירות: "הבחירות אינן גורם מרסן - ישראל יכולה לקבל החלטות קשות בזמן בחירות. לא חוששים ממערכה". 

אמש, לראשונה מאז שהחלו סבבי השיחות בין חמאס לבין המתווכים באזורים והבינלאומיים, נועדו משלחת חמאס, שבראשה עמד ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה איסמעיל הנייה, שליח האו"ם במזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב ובכירי המודיעין המצרי הכללי. העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר כי הצדדים הגיעו להחלטה, לפיה הרגיעה המוסכמת על כל הצדדים תישאר על כנה עד אחרי הבחירות. מקורות בחמאס אמרו לעיתון כי "הארגון קיבל את המענק הקטארי, והכספים הועברו למשפחות עניות ברצועה". הם הוסיפו: "לאחר שחמאס איים לפוצץ את אזור הגבול, הצדדים הצליחו להגיע למתווה חדש בהובלת מצרים".
בין היתר סוכם כי מעבר רפיח המצרי, המנוהל כיום על ידי משרד הפנים של חמאס, ייפתח למעבר נוסעים לשני הכיוונים. כמו כן, סוכם על הגדלה של המסחר עם מצרים, דבר שיביא לכספים חדשים לרצועה ללא לחץ ישראלי ולפני הפעימה הבאה של המענק הקטארי. מלאדנוב בירך על ההחלטות, ודרש מהמצרים להקל על תנועת הפלסטינים ברפיח וכן להכפיל את מספר המשאיות המסחריות המגיעות מהמדינה, שיכללו סוגים נוספים של סחורה. 
הנייה כינה את הישיבה "מפגש חסר תקדים" וציין כי היא "תביא לדאגה ומעקב שיבוצע על ידי המוסדות הדואגים לרצועת עזה ולמצב הפלסטיני בכלל, לצד האו"ם, מצרים וקטאר". גורמים במשלחת המצרית הדגישו כי מעבר רפיח יאשר פתוח בלי קשר לעמדת הרשות הפלסטינית. במקביל, בארגון חמאס דורשים להמשיך לשמור על הרגיעה ולא להסלים את המצב בצעדות השיבה, כמו שהיה בזיקים בשבוע שעבר כאשר מפגינים התקרבו לגדר המערכת ושרפו צמיגים, וכן לא להשתמש בקטארים כדי לחבל בגדר. ישראל התלוננה כי מדובר בעליית מדרגה בגבול הדרום בתקופה האחרונה. 

דרישה נוספת שהועלתה והופנתה כלי חמאס, היא להפסיק את הירי לכיוון חיילים ישראלים, כמו שהתרחש בחודש שעבר, כאשר קצין ישראלי נורה בראשו והקסדה הצילה את חייו ומנעה פגיעה קשה וקטלנית בו. האו"ם התחייב להתחיל בפרויקט להעסקה ארעית של עשרות אלפי מובטלים עזתים, שיחל כבר בסוף החודש הזה, בתיאום עם משרד העבודה ברצועה ועם מוסדות בינלאומיים נוספים. כמו כן, שליח האו"ם התחייב להעביר את המענק הקטארי ל-94 אלף משפחות עניות ברצועה, כאשר כל אחת תקבל מאה אלף דולר בחודש, לצד הבטחה שמעגל הזכאים יתרחב. העיתון המקורב לחיזבאללה ציין עוד כי המשלחת המצרית הזמינה את הנייה לביקור בקהיר בשבוע הקרוב. בכירים בחמאס אמרו שקהיר תהיה תחנה ראשונה במסגרת סיור בחו"ל, שיכלול כמה מדינות ערביות ואיסלאמיות, ואולי גם את רוסיה, שהזמינה את משלחת חמאס לביקור רשמי.