חמשת לוחמי "נצח יהודה" המואשמים בהכאת שני פלסטינים בזמן שאלה היו אזוקים הגיעו היום (שני) לדיון בבית המשפט הצבאי ביפו וכפרו בהאשמות נגדם. עורכי הדין טענו כנגד כתב האישום, שלטענתם אינו לוקח בחשבון את נסיבות האירועים ואף מנפח אותם, אולם בשלב זה העצורים לא צפויים להשתחרר ממעצרם. בסנגוריה אומרים כי בימים הקרובים ינסו להגיע להליך של גישור בין הצדדים. 


הסנגורים בתיק ביקרו את הטיפול בחיילים במסגרת הצבא, לאחר שאלו חוו אירוע טראומטי ולא טופלו ע"י קב"ן. "הם נדרשו למשימה בלתי אפשרית, ללוות את הסייענים לרצח של שני חיילים חבריהם הטובים". עוד נטען, כי "הנאשמים היו בפעילות אינטנסיבית מאוד שכללה מעצרים, היתקלויות וחוסר בשעות שינה", ביחס לתקופה שקדמה להכאת הפלסטינים.
 
אחד ההורים אמר לאחר הדיון כי "אני לא חושב שהיה צריך לעבור בסדר יום או בשתיקה על ההאשמות כאלו, אבל מכאן ועד להגיע לפלילים? לקחת חיילים ולהפוך אותם לעבריינים בזמן פעילות צבאית? מכאן זו רק התנכלות".

לדבריו, "מח"ט כפיר רצה לסגור את זה בדיון משמעתי בתוך היחידה כפי שצריך לעשות עם לוחמים, אבל בחרו להפוך אותם לעבריינים. זו התנכלות של המערכת או רצון של מישהו בפרקליטות לקבל קידום, כפי שהיה גם במקרים אחרים". 
האב טען גם נגד בקשת המאסר של הפרקליטות. "הם מבקשים חצי שנה עד שנה מאסר, תגידו, אתם נורמלים? ניפחו את זה מאוד". לטענתו, "הלוחמים שגו, אבל מכאן ועד כתב אישום פלילי ושנת מאסר המרחק אדיר".

כזכור, התביעה הצבאית הגישה ביום חמישי לבית הדין הצבאי ביפו כתב אישום נגד החמישה, המייחס להם עבירות של התעללות וחבלה בנסיבות חמורות. התביעה ביקשה להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים.

מכתב האישום עולה כי בעת שהפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי ירי ביהודה ושומרון, היו אזוקים ומכוסי עיניים, הלוחמים סטרו להם, הכו אותם באגרופים ובאמצעות חפצים קהים וגרמו להם חבלות קשות. שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, בעקבות תיאום גרסותיהם על פרטי האירוע. 
 
מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, נמצא כעת במעצר פתוח, והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.