המפגש בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבכירים האוסטרים לווה בכמות מכובדת של אימרות בולטות מצד יו"ר הליכוד. על רקע הפריימריז במפלגתו, התייחס נתניהו היום (שלישי) להתבטאויותיו על גדעון סער: "אני עומד מאחוריי כל מילה שאמרתי ולא חוזר בי אפילו בהברה אחת, אבל כרגע יש לי בקשה אחת ממתפקדי הליכוד, המפלגה הגדולה ביותר והדמוקרטית האחרונה שנותרה בישראל - לכו להצביע, וגם בעד ההצעה שלי כדי שנוכל לעמוד בהמשך מול התכנית של היריבים שלנו".

כזכור, אמש המתמודד לראשות הליכוד, גדעון סער, התראיין לגלי צה"ל והתייחס למתקפה של נתניהו, שהמשיך להאשים אותו בחתירה להקמת הממשלה הבאה במקומו במהלך המשדר של הליכוד T.V. "לצערי אני לא יכול להגיד שהופתעתי", אמר סער, "במשך שנתיים מאז שחזרתי לחיים הציבורים אני חווה כל הזמן התקפות כאלה ואחרות מצד ראש הממשלה, אנשים שעובדים אצלו, בני משפחתו. אני מבליג כי המדינה והמפלגה יותר חשובות וזה רגע מכריע ולכן לא התייחסתי אבל יש חריג. כאשר מושמעת שוב אותה עלילה שקרית מחודש אוקטובר וכל זה במלחמה בפייק ניוז. אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם כדי שלא יהיה אדם שיחשוב שיש בזה גרעין של אמת". 

בנוסף, על רקע המתיחות בגבול הצפוני, והמצב הנפיץ בסוריה, ההתערבות הרוסית במלחמת האזרחים הורגשה לאורך כל התקופה, וכללה גם תקרית עם הצבא הישראלי. כעת, מאז ההחלטה האמריקאית להסיג את כוחותיהם הצבאיים מסוריה, מבצע 'מגן צפוני' והמשך ההתבססות האיראנית, מעלה מחדש את העיסוק הגובר בעתיד הגבול הצפוני. 

לאור זאת, פורסם היום כי נתניהו, ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-21.02.19 במוסקבה, בהמשך לפגישה שהתקיימה בפריז לפני כשלושה חודשים ובהמשך לשיחות הטלפון שהתקיימו בין השניים. בפגישה ידונו השניים בסוגיות אזוריות, במצב בסוריה ובחיזוק מנגנון התיאום הביטחוני בין הצבאות. נתניהו הצהיר על כוונתם של השניים להיפגש בעת פגישתו עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ון דר בלן. 

"ב-21 בפברואר אסע שוב לרוסיה בהמשך לשיחות עם הנשיא פוטין בפריז לפני חודשים ספורים והדיונים שהיו לאחר מכן" אמר ראש הממשלה, "חשוב מאוד שנמשיך למנוע מאיראן להתבסס בסוריה". נתניהו הוסיף: "במובנים רבים, אנו מונעים את ההתקדמות הזו אך אנחנו מחויבים להמשיך לעשות זאת, ולמנוע מאיראן לייצר חזית נוספת נגדנו ממש כאן בצד השני של רמת הגולן. זה הנושא העיקרי שאדון בו עם הנשיא פוטין".
 


כזכור, ראש הממשלה ונשיא רוסיה שוחחו לאחרונה בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון ומבצע "מגן צפוני". מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "עדכן את הנשיא פוטין בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ועל המשך כוונתה של ישראל לסכל את איום המנהרות".

עוד נמסר בהודעת הלשכה כי "השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב ושתתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך. ראש הממשלה חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה".