צילום לוויין מודיעיני שהגיע היום (שלישי) מסוריה, וצולם על ידי חברת ISI הישראלית, מצביע על התקדמות בהכנסת סוללות ה-S300 לשימוש מבצעי על ידי צבא סוריה.



מדובר במערכת אשר נחשבת לאחת מהמתקדמות בעולם מבחינה הגנתית, וכבר עבדה מספר פעמים ברוסיה, כשבעבר אף יוחסו לה הפלת טילים ישראליים. מדובר בעוד שלב קריטי לקראת מסירת המערכת לידיים מקומיות סוריות, כאשר כבר כאשר הודיעו הרוסים על העברת הסוללות לאחר הפלת המטוס שלהם, הם ניסו להכשיר את צבא סוריה לשימוש בהן. הסוללה עצמה הגיעה באוקטובר האחרון, וכעת, ארבעה חודשים אחרי, היא עוברת להיות מבצעית.



למרות זאת, לא ברור מדוע אחד המשגרים מכוסה, והסיטואציה הזאת, שהיא נדירה, מעלה שאלות לגבי מצבה המבצעי של כל הסוללה עצמה, וספציפית לגבי יכולת שיגור הטילים שלה.

מהחברה עצמה נמסר כי "יתכן שזקפת המשגרים הנה עוד ביטוי למתיחות בזירה הסורית כיום. כמו כן, אם אכן מדובר בפעם הראשונה שמשגרים אלה מוזקפים (ולא רק בפעם ראשונה שהם נתפסים בעדשת מצלמת הלוויין), הדבר ככל הנראה מסמל התקדמות בתהליך המבצוע של הסוללה". זוהי אינה הפעם הראשונה שחברת ImageSat Internationalׁׁ) ISI) חושפת את ההתקדמות הרוסית והסורית.

פרטים נוספים מיד.