רקטה נורתה הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול בעוטף ונחתה בשטח פתוח, לא היו נפגעים באירוע. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי לא התקבלו הנחיות מהצבא. "מדובר בנפילה בשטח פתוח, מחוץ לישוב. אין נזק ואין נפגעים. המועצה בקשר עם הצבא. אין שינוי בהנחיות". בתגובה לשיגור, טנק של צה"ל תקף עמדה של חמאס בדרום הרצועה.



על פי דיווחים פלסטינים, יתכן והסיבה לירי מגיעה בעקבות מותו של אסיר ביטחוני שהוחזק בכלא רמון, הלילה בבית החולים סורוקה, זאת לאחר שפונה אמש באמבולנס נט"ן מבית הסוהר בעקבות הידרדרות רפואית במחלה כרונית שלקה בה. האסיר, פארס בארוד, משתייך לחמאס וריצה מאסר עולם מאז שנת 1991 לאחר שהורשע במספר עבירות - רצח, ניסיון לרצח, חבלה גופנית חמורה וחטיפה.



שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הגיב לאירועים בטוויטר וכתב: "שוב הופר השקט המדומה בגבול רצועת עזה. העימות הוא בלתי נמנע. אין צורך להמתין לפגיעה בחיי אדם בצד שלנו. חייבים לחזור למדיניות של סיכולים ממוקדים ופגיעה מאסיבית בתשתיות הטרור".



מוקדם יותר הערב, דיווחו בעזה על ירי של שתי פצצות מרגמה. בחלק מהפרסומים הדיווח היה על ירי לעבר כוח צה"ל ועל נפילות באזור הגדר בדרום הרצועה. בדובר צה"ל ציינו כי מדובר אירוע פנימי בעזה, אך סרבו להגיד האם הירי כוון לעבר ישראל.