ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים מדווחים היום (חמישי) על תופעה שבמסגרתה ילדים פלסטינים שנכנסו לישראל לקבל טיפול רפואי ננטשים במעבר על ידי הוריהם, שבוחרים להישאר כשוהים בלתי-חוקיים במדינה. 

במתפ"ש הציגו מקרה בו ביום שלישי האחרון הגיע למעבר ארז ילד בן ארבע שננטש על ידי אביו. הילד קיבל טיפול רפואי בישראל וכשהגיע זמנו לחזור לביתו ברצועה, אביו נטש אותו עם אדם זר ובחר להישאר כשוהה בלתי חוקי בישראל. שהות בלתי חוקית אסורה על פי חוק. 

במתפ"ש ציינו כי "זהו לא המקרה הראשון. לצערנו, מספר פעמים בחודש, אנו מוצאים בשערי המעבר ילדים שננטשו על ידי הוריהם, לאחר שנכנסו לישראל לקבל טיפול רפואי. ההורה, שהיה אמור ללוות את ילדו ולתת לו תחושת ביטחון, בחר להישאר בישראל כשוהה בלתי חוקי ולשלוח את בנו או בתו בחזרה לבד לרצועה, בלי אף פנים מוכרות שיכולות להחזיר אותו הביתה."
ראש מנהלת תיאום וקישור עזה, אל"ם איאד סרחאן מסר: "תופעת נטישת ילדים במעבר ארז היא תופעה פסולה. כאבא לילדים אני לא מבין איך הורה נוטש את ילדו ומותיר אותו בידיים זרות מבלי לדאוג לשלומו ולביטחונו. תושבים אשר נשארים בישראל ומפרים את תנאי ההיתר שלהם עוברים על החוק. כאדם וכאבא - אני מקווה שהתופעה הפסולה הזו תיפסק ותושבי עזה ישימו את ילדיהם בראש מעיניים".