הותר לפרסום: קצת יותר מ-24 שעות לאחר מציאת גופתה של הצעירה אורי אנסבכר בת ה-19 ז"ל, הודיעו אמש כוחות הביטחון כי הם שמו ידם על החשוד המרכזי באירוע. החקירה, שהובלה ע"י ימ"ר ירושלים ביממה האחרונה, התקיימה בשיתוף כח של ימ"מ, משמר הגבול ושב"כ.



הכוחות הגיעו בצוותים משולבים אל פרטיו וזהותו של החשוד, שנעצר ברמאללה. מפאת צו איסור שקיים על החקירה, לא ניתן להרחיב מעבר לכך בשלב זה. החשוד נתפס כשהוא בלי נשק, והתחבא במסגד ממנו שלפו אותו כוחות הביטחון בדרך למעצר וחקירת שב"כ. 



כזכור, ביום חמישי בערב נמצאה גופתה של אורי אנסבכר ז"ל בעין יעל שבאזור ירושלים, לאחר שנעדרה משעות הצהריים, כשעליה סימני אלימות קשים. אמש הובאה הצעירה למנוחות בבית העלמין ביישובה, תקוע. אביה, הרב גדי, אמר בהלווייתה כי "יש לי כל כך הרבה דברים להגיד. אני רוצה לומר את כל הדברים שיש לי להגיד על אורי. ואני לא יודע מה להגיד לך. שחשבתי עלייך עכשיו, איך עשית כל כך הרבה. ראית חד, ראית צלול, ראית הכל. הפכת את כל הדינים. ניצחת אורי, ניצחת. חיית חיים שלמים. את שלמה. את שלמה".

אמה של אורי, ספדה לה: "את ילדה של מילים, מילים שנותנות, מילים עדינות. ולי עכשיו לא נשארו מילים. האמת - רק תודה. רק להגיד לך תודה. על החיבוקים החמים שלך, ארוכים וחזקים. לפעמים גם הצמדת נשיקה על הלחי, נתת הרבה כוח. תודה על המון רגעים של לב פתוח, של שיתוף והקשבה. על האומנות שלך, שידעת להגיד מה שצריך. להפוך אמירה מורכבת לפשוטה.

"תודה על הערב האחרון שלך על האדמה הזאת שנתת לי. שאלת אם אוכל לאסוף אותך ואמרת שאת צריכה בית ואמא, ויישבנו שנינו לארוחת ערב, וסיפרת על חוויות מהמסע. קצת בכית וקצת צחקת. והלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על הערב הזה ושיש לי אותך. היית ילדה של אור הבאת כל כך הרבה אור לבית וחיים ושמחה".
מוקדם יותר פרסמה המשטרה הודעה חריגה, בה נכתב כי מאז "מקרה הרצח שהתרחש, החלו פרסומים ודיווחים שונים, בפרט ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה חסרי אחריות. אנו מבהירים כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיסאינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים".
 
הפלסטינים דיווחו בכלי התקשורת כי כוחות מיוחדים של צה"ל, בליווי מסתערבים, עצרו אמש פלסטיני בפעילות מיוחדת במסגד באל בירה. על פי הדיווחים, במהלך הפעילות התפתחו עימותים במקום בהם נפצעו חמישה פלסטינים, אחד מהם מאש חיה. 
 

הלווייתה של אורי אסנבכר, היום. צילום: מאיר אליפור, TPS
הלווייתה של אורי אסנבכר, היום. צילום: מאיר אליפור, TPS