לאחר שאמש נעצר החשוד במעשה הרצח של הצעירה אורי אנסבכר ז"ל, היום (שבת) עולה כי החוקרים הצליחו לאתר בזירת הרצח ועל גופתה של המנוחה ראיות הקושרות את החשוד לרצח. כאמור, החשוד נעצר אמש ברמאללה כשהוא בלי נשק, והתחבא במסגד ממנו שלפו אותו כוחות הביטחון בדרך למעצר וחקירת שב"כ. 



כזכור, ביום חמישי בערב נמצאה גופתה של אורי אנסבכר ז"ל בעין יעל שבאזור ירושלים, לאחר שנעדרה משעות הצהריים, כשעליה סימני אלימות קשים. אמש הובאה הצעירה למנוחות בבית העלמין ביישובה, תקוע. אביה, הרב גדי, אמר בהלווייתה כי "יש לי כל כך הרבה דברים להגיד. אני רוצה לומר את כל הדברים שיש לי להגיד על אורי. ואני לא יודע מה להגיד לך. שחשבתי עלייך עכשיו, איך עשית כל כך הרבה. ראית חד, ראית צלול, ראית הכל. הפכת את כל הדינים. ניצחת אורי, ניצחת. חיית חיים שלמים. את שלמה. את שלמה".



אמה של אורי, ספדה לה: "את ילדה של מילים, מילים שנותנות, מילים עדינות. ולי עכשיו לא נשארו מילים. האמת - רק תודה. רק להגיד לך תודה. על החיבוקים החמים שלך, ארוכים וחזקים. לפעמים גם הצמדת נשיקה על הלחי, נתת הרבה כוח. תודה על המון רגעים של לב פתוח, של שיתוף והקשבה. על האומנות שלך, שידעת להגיד מה שצריך. להפוך אמירה מורכבת לפשוטה.



"תודה על הערב האחרון שלך על האדמה הזאת שנתת לי. שאלת אם אוכל לאסוף אותך ואמרת שאת צריכה בית ואמא, ויישבנו שנינו לארוחת ערב, וסיפרת על חוויות מהמסע. קצת בכית וקצת צחקת. והלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על הערב הזה ושיש לי אותך. היית ילדה של אור הבאת כל כך הרבה אור לבית וחיים ושמחה".