הותר הערב (ראשון) לפרסום כי מחקירתו בשב"כ של עראפת ארפאעיה, החשוד ברציחתה של הצעירה בת ה-19 אורי אנסבכר ז"ל, עולה כי הרצח בוצע ממניע לאומני. בשב"כ ציינו כי במהלך חקירתו שיחזר את הרצח בפני החוקרים וקשר עצמו באופן מובהק למקרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית משפחת אנסבכר ועדכן אותם בפרטים.
נתניהו עם משפחת אנסבכר


אמג'ד, האדם האחרון שדיבר עם אורי רגע לפני שנרצחה, התראיין הערב ב"חדשות 13", וסיפר כי ראה אותה יושבת על הסלע, כשהיא נראית עצובה. "יצאתי מהבית לכיוון השביל למטה, ובדרך ראיתי בחורה שיושבת מצד ימין על הסלע היא הייתה עצובה, יושבת, היו לה דפים לבנים ביד. אני הסתכלתי עליה בפנים והיא סובבה פנים - כאילו תמשיך הכל בסדר", אמר. 

כזכור, גופתה של אורי נמצאה ביום חמישי סמוך לעין יעל בבירה, אחר שנעדרה משעות הצהריים, כשעליה סימני אלימות קשים. קצת יותר מיממה לאחר מכן איתרו כוחות הביטחון אל החשוד, שהסתתר ברמאללה.

החשוד נתפס כשהוא בלי נשק, והתחבא במבנה סמוך למסגד, ממנו שלפו אותו כוחות הביטחון בדרך למעצר וחקירת שב"כ. החוקרים הצליחו לאתר בזירת הרצח ועל גופתה של המנוחה ראיות הקושרות את החשוד לרצח. 

מאז הרצח, נשמעו קריאות לעבר ראש הממשלה להפעיל את חוק קיזוז משכורות המחבלים ולמנוע את העברת הכסף לרשות הפלסטינית. הבוקר, בישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "עד סוף השבוע תושלם עבודת המטה הדרושה למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים". עוד אמר נתניהו כי "ביום ראשון הבא אכנס את הקבינט ואנחנו נעביר את ההחלטה הדרושה לקיזוז הכספים. הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק". 

המחבל נעצר בשנת 2017 בגין שהייה בלתי חוקית בישראל, כשהוא נושא עליו סכין גדולה. בתמלול חקירתו מלפני שנתיים, שפורסם בחדשות 13 , נאמר: 
חוקר: "האם אתה אוהד את חמאס?"
ערפאת: "כן". 
חוקר: "איך אתה אוהד חמאס? בדברים שהם עושים? למשל כמו מה?"
ערפאת: "מגנים על העם הפלסטיני"
חוקר: ואיך חמאס מגן על העם הפלסטיני: בנשק. טענת כי היהודים פוגעים בחמאס ובפלסטינים, טענת גם כי נכנסת לישראל עם סכין ופגשת בשוטרים, מדוע לא פגעת בהם ודקרת אותם בסכין? האם חשבת לרגע לפגוע בשוטר עם הסכין לדקור אותו אך התחרטת?"
עראפת: "לא חשבתי לדקור אותו ולא לפגוע".
חוקר: "אתה רוצה להיות שאהיד? איך אתה רוצה להיות שאהיד?"
עראפת: "אני אעשה את זה שוב, אני אקנה עוד פעם סכין ואני אבוא שוב לכאן כדי להיכנס לכלא כדי להיות שאהיד".