הכלבים המשרתים ביחידת הימ"מ - היחידה המשטרתית של משמר הגבול הם לוחמים על ארבע שפועלים יחד עם לוחמי היחידה לאיתור ומעצר של מחבלים. הכלב זילי, מלינואה בלגי בן 6 וחצי שנים הוא צבר ישראלי שנולד בארץ במסגרת פרויקט ייחודי של הימ"מ לגידול כלבים ביחידה המשטרתית משלב ההרבעה ועד השלב בו הם כשירים לפעילות מבצעית. ביום שישי האחרון הוא סייע בתפיסת המחבל שרצח באכזריות את אורי אנסבכר בת ה-19 ז"ל. 

זילי פועל בימ"מ למעלה מחמש שנים במהלכן השתתף בעשרות מבצעים מורכבים לסיכול טרור ואיתור מחבלים. "הגענו בשעת לילה למבנה קומות בשלבי בנייה ברמאללה. התחלנו לסרוק את המבנה כשבאחת הקומות שחררתי את זילי לסריקות. שמעתי נביחות והבנתי שזילי איתר כנראה את המחבל. זילי השתלט עליו כך שלא יברח וכשהגענו אליו ביצענו את מעצרו." סיפר רס"מ א', לוחם הימ"מ שהפעיל את זילי בפעילות, והוסיף: "זה לא המחבל הראשון שזילי מאתר בהצלחה וככלבן ביחידה אין גאווה גדולה מזו שהכלב שלך מצליח להביא ללכידת מחבל".
מפקד הימ"מ נצ"מ נ', אומר: "הכלבים בימ"מ הם לוחמים לכל דבר. זו התפיסה שלנו שמביאה לחיבור משמעותי מאוד בין בני האדם הלוחמים לבין הכלבים הלוחמים. הם מתאמנים איתנו, יוצאים איתנו לפעילויות ומבלים איתנו גם בזמננו הפנוי ביחידה. השילוב של לוחם אנושי עם לוחם על ארבע הוא שילוב מנצח שהביא גם בתקופה האחרונה להצלחות מבצעיות רבות". 

כאמור, במעצרו של המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן גם הביא כלב ימ"מ לאיתורו של המחבל. הכלב רמבו שנשלח לסריקות אף נורה על ידי המחבל שהסתתר בבית בשכם ולמרות הכל הוא חולץ וכיום הוא בשיקום ביחידה. רמבו הוא גם כלב מסוג מלינואה (בלגי) בן 4 ושמונה חודשים שאביו אף הוא משרת ביחידה ככלב תקיפה.