האלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-בטחוני לשעבר, התייחס הערב (רביעי) לאמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשף כי ישראל תקפה בקוניטרה בתחילת השבוע, ואמר בשיחה ב-103FM כי לא היה מפרסם את דבר האישור - "אך אין ברירה, הם מנסים לבנות לנו חזית שנייה רצחנית, יחד עם לבנון וטילים בעומק איראן, כולל אופציה גרעינית ואנחנו חייבים למנוע זאת מהם בסוריה". לדבריו, זו מדיניות מאוד נכונה.

"אופרטיבית וטקטית אנחנו מצליחים לפגוע ולקזז ביכולות שלהם", הוסיף בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד, "אסטרטגית אנחנו לא מצליחים, כי הרצון שלהם נמשך - הם לא יצאו מסוריה גם אם נכה בהם. אנחנו כן מצליחים לפגוע בהישגים שלהם בבניית הנוכחות. אנחנו לא מצליחים למנוע מהם להשקיע הון בדבר הזה".
מה הסיכוי שהאיראנים חושבים שמדובר בטנק שוויצרי שירה בהם?
"הם לא טיפשים. למבצע יש שתי קומות. הקומה הראשונה היא פגיעה לפי מודיעין מדויק ויכולת מבצעית, וקומה שנייה היא השפלת היריב. אם אני יכול לחסוך את האלמנט הזה כי ממילא הם יודעים מי עושה מה אז בשביל מה צריך את זה. קאסם סולימאני לא נרתע כי הוא מייצג את המהפכה האיראנית, ולפי משנתו ישראל צריכה להיעלם. הם מתכוונים לזה ברצינות", הסביר גלעד.  

שגריר סעודיה סיפר איך רבין הבטיח לאסד האב לפנות את הגולן והוא הכה על חטא לפני מותו שלא קיבל את ההצעה. חושב שיש סיכוי שזה יזוז שוב?
"אני לא חשוב שאסד המנוח הצטער על זה. הוא רצה להגיע לקו הכינרת ואת זה אף אחד לא נתן לו. אהוד ברק מנע את זה".
 
מה החיזבאללה ומשמרות המהפכה מנסים לעשות עכשיו בגולן?
"הם מנסים לפתוח חזית שנייה יחד עם לבנון, טילים בעומק וגרעין בעוד כמה שנים כדי ליצור יכולת תקיפה משולבת בעורף ולפגוע ביעדים איכותיים על בסיס טילים מדויקים ולאיים על ישראל עם גרעין כך שלבסוף להביא לקריסתה".

חשיפת מנהרות חיזבאללה בצפון. צילום: דובר צה"ל


מתי נקרוס?
"לא נקרוס. בינתיים יש לנו חיל אוויר מצוין, יש לנו את ארה"ב שתומכים בנו. הם נחושים להשיג, אנחנו נחושים למנוע ובינתיים אנחנו לא מפריעים אך לא מבטלים את הרצון שלהם".
 
מה יבטל את הרצון שלהם?
"לא יבטל".
 
גם לא סנקציות כבדות שיחנקו אותם?
"רק אם הם יהיו חנוקים".
 
איך אתה רואה את העובדה שטנק ירה במקומותינו?
"זה אמצעי טקטי שמשרת את המטרה. אם יש טנק למה צריך להרים מטוס".
 
הצבא מאז התקרית חוזר לעמימות ואז ראש הממשלה מדבר מול מיקרופון והמצלמה שזה אנחנו.
"אנחנו השמדנו את הכור הגרעיני הצפון קוריאני בסוריה, אף אחד לא לקח אחריות אך זה לא אומר שאסד לא ידע מה קרה אך הוא לא הגיב. בשביל מה אני צריך לגרות אותם לתגובה כשאני יכול להסתפק במכה עצמה כשהם יודעים בדיוק מי עומד מאחוריה".