כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד קצין בדרגת סרן מהגדוד החרדי נצח יהודה, בחשד כי לא מנע את הכאת הפלסטינים על ידי חייליו, ולא מימש את אחריותו הפיקודית. הקצין הושעה מתפקידו בעקבות האירוע.
מדובר צה"ל נמסר: "בכתב האישום מיוחסות לקצין עבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת, זאת בגין כך שהבחין שחייליו נוהגים באלימות קשה כלפי עצורים פלסטינים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, ולמרות זאת לא מנע מהם להמשיך ולהכות את העצורים. בכך נמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח".  

כזכור, חמישה לוחמי הגדוד החרדי נאשמים בהכאה של עצורים פלסטינים אזוקים. על פי כתב האישום, הלוחמים הכו את העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי הירי ביהודה ושומרון, בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות. 
 
שניים מהלוחמים מואשמים, בנוסף לעבירות אלו, גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. הפלסטינים נעצרו בפעילות נגד אנשי חמאס ברמאללה והאלימות שהפעילו לכאורה הקצין והחיילים היתה כל כך קשה, שהפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי ולא ניתן היה לחקור אותם.