התקריות האלימות על גדר הרצועה ממשיכות לגבות קורבנות, זאת לאחר שההתפרעות אמש, במהלכה נזרק מטען אל עבר חייל צה"ל, פצעה אותו באורח בינוני. פציעת החייל נענתה, כך אושר אמש על ידי דובר צה"ל, בירי טנקים לעבר עמדות חמאס בצפון הרצועה.

היום (שני) נמסר מביה"ח ברזילי, כי הלוחם, יועד זגורי, חייל בודד מארה"ב שהתנדב לחטיבת הנח"ל מאושפז כשהוא מורדם ומונשם, עבר במהלך הלילה ניתוח בגרון, שם נפגע מהרסיס, בקנה הנשימה ובוושט.

יועד זגורי. צילום: באדיבות המשפחה


פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי אמר כי: "הוא הגיע אתמול בלילה שהוא פצוע בצווארו, בהכרה ובמצב יציב. לאחר בדיקות דימות מרובות, הבנו שיש פגיעה בוושט, בוצע ניתוח שארך שעות ארוכות, בסופו מצאנו את האזור, ניקזנו וטיפלנו בפציעה. לשמחתי גם קני הנשימה וגם כלי הדם, שהיו במרחק מילימטרים מנתיב הרסיס - לא נפגעו".

"הכנסנו צינורית למעי, כדי שנוכל להזין אותו בכל התקופה הזאת" הוסיף פרופ' לוי, "למזלנו, זה לא פגע בעצבי עמוד השדרה, מה שהיה יכול להביא לשיתוק כמעט כללי. בסופו של דבר, הנתיב של הרסיס היה כזה שלשמחתנו לא נפגעו דברים בצורה בלתי הפיכה".
ד"ר דניאל יעקובסון, מנהל יחידת טיפול נמרץ בברזילי מסר גם: "כרגע אנחנו בודקים את האפשרות להעיר אותו ולהוציאו מהנשמה, בגלל החשש מהיווצרות בצקת, נבדוק זאת במהלך היום. מצבו כרגע מוגדר יציב, והוא מקבל טיפול נגד כאבים. הצוואר הוא מקום מסוכן, עם המון כלי דם ועצבים. הרסיס עבר בין חלקים אנטומיים מאוד חשובים בגוף, אבל לא פגע בהם. עד כה היה לו מזל, ואני מקווה שזה יישאר".