כ-8,000 פלסטינים הפגינו היום (שישי) סמוך לגדר המערכות בגבול רצועת עזה, זאת במסגרת "צעדת השיבה" המתקיימת מדי שבוע מאז חודש מרץ בשנה שעברה. הם מתפרעים, מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון במספר מוקדים לאורך הגדר, כאשר בתגובה חיילי צה"ל משגרים לעברם גז מדמיע. משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח כי ילד כבן 15 נהרג בעקבות ירי. כמו כן, מספר הפצועים עומד על למעלה 30.

מדובר צה"ל נמסר כי "בשעה זו מתכנסים כ-8,000 מתפרעים פלסטינים במספר נקודות על הגדר עם רצועת עזה וזורקים אבנים ומציתים את הצמיגים לעבר כוחות הצבא וגדר הביטחון. כמו כן הושלכו מספר מטעני חבלה ורימונים מאולתרים. החיילים מגיבים באמצעות פיזור ההפגנות וירי על פי ההוראות".
כזכור, בתחילת השבוע נפצע באורח בינוני לוחם צה"ל בן 20 ממטען חבלה שהושלך לעברו. יועד זגורי, לוחם הנח"ל פונה במסוק לבית החולים ברזילי באשקלון שם נותח, והיום הגיע לבקרו הרמטכ"ל אביב כוכבי.
בעקבות התקרית, צה"ל תקף באמצעות ירי טנקים שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מכחיש דיווחים על הרוגים באירוע. הם אישרו כי 19 נפצעו בתקרית, בהם צעיר כבן 23 במצב אנוש.האירועים מתרחשים לאחר שביום שישי האחרון, קצין מיחידת המסתערבים נפצע באורח קל מרסיס של מטען חבלה שהושלך לעברו במהלך הפרות הסדר שהתרחשו על גבול רצועת עזה, זה השבוע ה-47 ברציפות. הקצין פונה לבית החולים ברזילי באשקלון לקבלת טיפול רפואי. בהפגנות השתתפו כ-11 אלף פלסטינים, שיידו אבנים ומטענים לעבר כוחות הביטחון, שהם מצדם הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי ממנו נפצעו תשעה פלסטינים, בהם פצוע קשה ופרמדיקית שנפצעה ברגלה.

כמו כן, במהלך המהומות נעצר חשוד שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל מצפון הרצועה. על החשוד לא נתפס נשק והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון. במהלך ההפגנות שוגרו לעבר ישראל מספר בלוני תבערה, וחבלני המשטרה נקראו לטפל בשני מקרים שבהם הם נחתו באזורים מיושבים, האחד ביישוב בתחום המועצה האזורית מרחבים והשני בנתיבות. בשני המקרים לא היו נפגעים.