יבלה את חג החירות בבית: נ' החייל שירה למוות בלוחם דובדבן, שחר סטרוג ז"ל, ישוחרר ממאסר בערב פסח, זאת לאחר שהוועדה לעיון בעונש בצה"ל קיבלה היום (שני) את בקשתו לקיצור עונשו. בסך הכל ירצה החייל שנה וחודש במקום שנה וחצי שנגזרו עליו



 רס"ן עו"ד מירב הרשקוביץ יצחקי, המייצגת את הלוחם מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרה: "הוועדה לעיון בעונש קיבלה את בקשתנו וקיצרה את עונשו של הלוחם כך שבערב חג החירות הקרוב ישוחרר ממאסרו. הוועדה נתנה משקל מיוחד לרצונו של הלוחם להשלים את שירות החובה שלו בצה"ל בתפקיד שבו יוכל לספר את סיפורו האישי ללוחמים בבית הספר ללוחמה בטרור ובכך לנסות ולמנוע את האסון הבא. הוועדה נתנה משקל גם למצבו הנפשי ולתרומתו כלוחם לביטחון המדינה". 

"למגינת הלב, את השבר שנגרם לא ניתן לרפא וכל ענישה לא תשיב את שאבד. יש לקוות כי הצבא יפיק את הלקחים העולים ממסקנות ועדת החקירה, שעלו בקנה אחד עם טענות ההגנה בטיעונים לעונש ובבקשה לקיצור עונשו של הלוחם. הלוחם מקווה שיתאפשר לו לפגוש בקרוב את משפחת המנוח ולהביע בפניה את כאבו העמוק על אובדן בנם, שחר סטרוג זכרו לברכה".

כזכור, לפני 11 חודשים במרץ שנה שעברה, במהלך אימון לא מותר בנשק בחדר בו שני הלוחמים התאמנו בשליפות, שבהם ירה סמל נ' בשוגג והרג את סמל ראשון סטרוג ז"ל. במקביל לכתב האישום, ועדת הבדיקה המיוחדת בראשות אל"מ הגישה את המלצותיה בימים האחרונים לרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, שקיבל את ההמלצות במלואן והחליט על שורה של צעדים פיקודיים חריפים.
 
ועדת החקירה שבדקה את האירוע מאז שהתרחש, מצאה ליקויים חמורים ביחידה וכן בתרבות של משחקים בנשק, בעיקר באקדחים, שהתפשטה ביחידה והפכה לתרבות שלא נעצרה ולא נבלמה על ידי המפקדים. הוועדה מצאה לא פחות מארבעה מקרים של פליטות כדור, שבחלקן גם היו משחקים בנשק, ולמרות שהאירועים תוחקרו ביחידה הדבר לא שינה את האווירה, ובפועל לוחמים ביחידה המשיכו במשחקים בנשק ואי הקפדה על הוראות הבטיחות הנדרשות.

גם בכל הקשור לאכיפת החזקת הנשק נמצאו ליקויים. הועדה מצאה כי באירוע שהתרחש בחדר של הלוחמים, שהו שני הלוחמים, סמ"ר שחר סטרוג ז"ל שנהרג וסמל נ' שנאשם בהריגה והמתינו לאימון שהתעכב. בזמן הזה הם תירגלו אחד מול השני שליפות בנשק.
 
נמצא בבדיקה כי לסמל נ' לא היה התקן בטיחות בתוך הנשק כאשר שלף ותירגל לכאורה ירי, הוא ירה והרג את סמ"ר סטרוג ז"ל. הוועדה קובעת כי הגורם הישיר הוא משחק בנשק וכי ביחידת דובדבן מתקיימת נורמה של משחק בנשק, כאשר המפקדים ביחידה לא אוכפים כראוי ומונעים את תרבות המשחק בנשק. הוועדה קבעה שורת המלצות להחזקת נשק, וכיבוד נהלי הבטיחות, ועוד נקבע כי אגף המבצעים יקבע כל שנה מחדש באילו יחידות מותר להחזיק נשק ובאילו תנאים.