קצינת צה"ל לשעבר, רוני גוזלי, פרסמה פוסט נוקב בפייסבוק, בו היא מתארת אונס שעברה ע"י קצין ביחידה שלה - שלטענתה לא נשפט ואף ממשיך לשרת ביחידה. לצד ההאשמות החמורות על כך שאותו קצין אנס אותה תוך שימוש בסם אונס, ואף ההתנהלות הקלוקלת של המערכת הצה"לית, אמרה רוני כי היא אין בה כעס על אותו אנס - אלא רק רחמים.



"לפני כשנה שירתתי כקצינה באחת היחידות המובחרות של צה״ל, אהבתי את התפקיד, את האנשים ואת המקום", כתבה. "יום אחד, אחד הקצינים ביחידה שלח לי בקשת חברות בפייסבוק והתחלנו לדבר, קבענו להיפגש בפאב בתל אביב וכך היה".



בהמשך, תיארה רוני כיצד הגיעה לדירתו של הקצין. "היה ממש כיף , ולמרות שתכננתי לחזור הביתה לכרמיאל החלטתי להישאר עוד קצת איתו ולישון אצל חברה שגרה בתל אביב. הוא הציע שנוכל לחכות לה אצלו, עד שתסיים לעבוד, ואני שמטבעי לא פחדנית הרגשתי בטוחה, כי הוא קצין מהיחידה שלי. הגענו אליו לדירה, התיישבתי בספה לשים לנו מוזיקה, בזמן שהוא מזג לנו 2 כוסות יין במטבח. בחרתי בילי ג׳ין של כריס קורנל, השיר האהוב עליי".





"הוא התיישב לידי, דיברנו קצת, ומלבד פלאשבקים - זה הדבר האחרון שאני זוכרת", תיארה הקצינה בפוסט. "התעוררתי ערומה אצלו במיטה, לקח לי זמן להבין. לא באמת האמנתי. הייתי מסוממת שבוע כמעט, בלי יכולת לצאת מהמיטה שלי. לקח לי שבועיים לאסוף את עצמי ולהגיש תלונה במשטרה הצבאית". 

"לפני חודשיים זומנתי לפרקליטות והודיעו לי שסוגרים את התיק מחוסר ראיות, בזמן שהוא ממשיך לשרת ביחידה. הזוי, לא?", כתבה. "אין בי כעס, אני נשבעת. רק רחמים עליו, מעומק ליבי. אבל זה עדיין הזוי שבמדינת ישראל לא הורשע מעולם אף גבר או אישה על סם אונס".

בהמשך, הסבירה רוני כי למרות הכל, היא עדיין מרגישה מנצחת - שכן בחרה לא ליפול ולהמשיך הלאה. "שיט הפנס לכולנו, זה החיים, משחק. לפעמים מפסידים, לפעמים מנצחים. אל תבזבזו יותר מדי זמן בתחתית".

רוני אף התראיינה היום לתוכנית של עודד בן עמי בערוץ 12, וסיפרה כי "רק שהלכתי לשירותים הבנתי בפעם הראשונה שאני ערומה. חיפשתי את הבגדים שלי להתלבש והבנתי שזו לא הדרך בה אני מסדרת את הבגדים, אני ילדה מאוד מסודרת וזו לא הדרך שבה אני מניחה את החזייה או משהו כזה. חשבתי שהיו מאמצים מצד מצ"ח, אבל בעצם לא הצליחו לאסוף ראיות, למרות שאני הצלחתי לשלוח דגימות למעבדת שיער באיטליה. לא מצאו סם אונס ספציפית, אבל היא לא בדקה גם סמים אחרים".  

לדבריה, "הרגשתי מהרגע הראשון שהייתי בסביבה מאוד תומכת. ידעתי גם ברגע הראשון, שהייתי הכי חלשה, שאני שמחה שזה קרה לי ולא למישהי אחרת, כי אני יודעת שלי יש את הכוחות לעבור את זה. עברתי תהליך מטורף בשנה הזו, ומצאתי בחודשים האחרונים שהסיפור שלי ודרך ההתמודדות שלי מאוד מחזקת בנות אחרות. אני לא מרגישה אשמה ושזה סוד שאני צריכה להסתיר, אני בסופו של דבר לא עשיתי שום דבר לא בסדר. אם יש לי כוחות לשתף בנות, לא ראיתי סיבה לא לעשות את זה, אז פשוט מצאתי את עצמי כותבת את הפוסט. כתבתי אותו כבר כמה פעמים בעבר, פשוט לא לחצתי על שתף". 

תגובת דובר צה"ל: "בעקבות התלונה, התנהלה בנושא חקירת מצ״ח במהלכה התבצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות לבחינת טענותיה של המתלוננת. לאחר בחינת כלל חומר החקירה, לא נמצאו ראיות שהצדיקו את העמדתו של הקצין לדין פלילי. לפיכך, הורתה הפרקליטות הצבאית על סגירת תיק החקירה בעניינו".