מחלוקת חדשה בימין: יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מתח היום (שני) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הדיווח בידיעות אחרונות לפיו במערכת הביטחון מתנגדים לכוונה של שירות בתי הסוהר למנוע מאסירים ביטחוניים קשר סלולרי באמצעות טלפונים מוברחים. במערכת הביטחון אומרים כי מדובר בעיתוי לא מתאים להתחלת התוכנית, בין היתר בשל המצב הנפיץ מול הפלסטינים. 

"תפסיק כבר לפחד מהמחבלים, מר נתניהו", כתב בנט בטוויטר. "המחבלים מאיימים שיתעצבנו אם יחסמו להם את הטלפונים הסלולריים הבלתי חוקיים בכלא, אז מתקפלים? גם במגנומטרים שידרת את אותו פחד אל מול איומים, וכעת המחבלים השתלטו על הר הבית. למה אתה מחכה, אדוני שר הביטחון ורה"מ? חסום להם כבר היום. אתן לך גיבוי מלא".



בנט התראיין בהמשך ל-103FM והמשיך במתקפה נגד ראש הממשלה. "אני מודאג מאוד מהתמוטטות ההרתעה הישראלית ומכל הסיפורים של נתניהו שמוציא כל כמה ימים הודעה על הרס בתים, עד הרגע הזה לא הוציא צו הריסה לביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר. יש כאן תסמונת גנץ. זו תסמונת שלא בני גנץ המציא אותה והוא לא היחיד שאימץ אותה. תסמונת פחד מהמחבלים, פחד מלהתעסק איתם ולהימנע ממגע איתם. נראה שנתניהו מאמץ את זה. 80 ימים עברו מאז הפיגוע בעופרה והיום הוא מתקפל מלחץ של מחבלים בכלא שמאיימים שיעשו לנו אינתיפאדה. 


   
"אנחנו מתנהלים בסמרטוטיות מול חמאס והוא לא סופר אותנו", הוסיף, "חמאס לא מפחד מאתנו כי הם מריחים את הפחד הזה. נתניהו נדבק בתסמונת החשש והפחד של גנץ ובוגי. כבר שש שנים שאני בקבינט ועמדתי מול תסמונת גנץ ובוגי. לפני 80 יום נתניהו אמר שתוך 48 שעות יהרוס את בתי המחבלים שרצו את העובר בבטן אמו. נתניהו נדבק בתסמונת גנץ ובוגי. תסמונת חשש ופחד מחמאס. זאת עובדה. ביום הרצח ונתפס המחבל הוציאו הודעות לעיתונות על מדידות אך הבית לא הופל".
 
בנט התייחס לכך שלמעשה היה חלק ממשלות נתניהו השונות ואמר כי "אני עם שמונה מנדטים ואני ריאלי. אני צריך לבחור בין מפלגת שמאל אסלי של בני גנץ וניסנקורן שרוצים למסור שטחים ולהקים מדינה פלסטינית לעומת נתניהו לא תמיד ממש מדיניות ימין. כשאני חזק לידו אני יכול למשוך אותו ימינה. כך היה בצוק איתן, כך מנעתי שחרור מחבלים וכך מנעתי קליטת מסתננים. עד שאיילת שקד ואני נכנסו לפוליטיקה כולם היו בעד הקמת מדינה פלסטינית".
 
על האפשרות שיישב עם גנץ בקוליאציה וישמש כסמן ימני אמר בנט כי "זה קשה לקחת סוס ולהפוך אותו לחמור. לא סתם כל השמאל נעמד מאחוריו. אני נגד מדינה פלסטינית, נגד שינוי חוק הלאום, נגד מסירת שטחים ואני בעד ימין כלכלי. שגנץ ובוגי יעלו עכשיו לבמה ויתעמתו אתנו על העמדות שלהם. אין להם כלום במצע. ברור שהם מתחפשים. למה הם לא מתראיינים? תני לי חמש דקות עם בני גנץ שיענה על שאלות".