מתחקור ראשוני של פיגוע הדריסה שהתרחש היום (שני) לפנות בוקר בכפר נעמה שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים" עולה כי המחבלים השליכו מוקדם יותר הלילה בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. ברכב בו ביצעו המחבלים את הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים. בתוך כך, גורמים פלסטינים דחו את טענות הצבא בעניין הפיגוע. לטענתם, הרכב הצבאי שנתקע באמצע הכביש באזור לא נראה לעין, כאשר שלושת הצעירים עברו במקום. כמו כן, שררו ערפל וראות לקויה, דבר שגרם להם להתנגש ברכב הצבאי ובחיילים שעמדו במקום.

עוד מסרו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "מדובר ברצח בדם קר, הרי כולנו יודעים שאף אחד לא יוצא עם שניים אחרים כדי לבצע פיגוע דריסה". הם הוסיפו: "לצערנו הרב, גם התקשרות הישראלים לא שאלה את השאלות הנכונות והאמינה בצורה אוטומטית לטענות הצבא והחיילים". לדבריו, הצבא נתן אישור אוטומטי לחייליו מבלי לשאול שאלות. "מדובר בהוצאה להורג בצורה קולקטיבית כלפי נוסעי רכב שנעצר, זאת מתוך שנאת החיילים לערבים, לאחר מכן באים לשקר ולתרץ את הפשע שלהם".

הרכב הפלסטיני שבאמצעותו בוצע פיגוע הדריסה. צילום: TPS


ראש מועצת כפר נעמה, ח׳לדון א-דיק טען בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "לפי עדי ראיה מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. הפנייה בה עמדו החיילים היא פנייה מאוד חדה ורק בשנתיים האחרונות אירעו במקום 20 תאונות דרכים". לדבריו, הצעירים היו בדרכם לעבודה כשאחד מהם עובד במאפייה והיה בדרכו אליה. "
הרכב הצבאי התקלקל בדיוק במקום הלא נכון וכל העדויות מראות שמדובר בתאונה. ירד גשם והיה ערפל שגרם לראות לקויה שלא סייעה לנהג", ציין, "אני סבור שגם אם אזרח ישראלי היה עושה את אותה תאונה. במקום הזה מעולם לא היה מחסום צבאי משום שכולם יודעים שמדבור באזור מסוכן מאוד".

ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי הצעירים שנורו על ידי הצבא במהלך פיגוע הדריסה הם אמיר מחמוד דראג׳ (20) מחרבתא אלמוסבאח, ויוסף ראיד ענקאוי (20) מבית סירא. הפצוע הוא היית׳ם ג׳ומעה עלקם מכפר ספא.

כזכור, פיגוע הדריסה התרחש בסביבות השעה שלוש וחצי לפנות בוקר, ובמהלכו קצין צה"ל ולוחם מג"ב נפגעו הלילה באורח קשה וקל מדריסת רכב מכוונת, סמוך לכפר דיר איבזיע, ליד צומת הפרסה באזור טלמון. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים דרסו ברכבם מספר לוחמי צה"ל שעצרו בצד הדרך ביציאה מהכפר. הפצועים, קצין צה"ל שנפצע באורח קשה עם חבלה רב מערכתית, ולוחם מג"ב שנפצע באורח קל עם פגיעה בגפיים, פונו לבית החולים שיבא בתל השומר, כאשר הלוחם שוחרר כבר בשעות הבוקר לביתו. הפצוע קשה הוכנס לחדר ניתוח לאחר שסבל מפגיעה רב מערכתית ומצבו קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.