דיווחים בתקשורת בפקיסטן: גורמים בכירים בממשלת פקיסטן טוענים כי הודו וישראל תכננו, ביחד עם מדינה שלישית ששמה לא צוין, לפתוח במתקפה על פקיסטן ב-27 לפברואר. על פי המקורות, סוכנויות המודיעין של פקיסטן קיבלו דיווח על כוונת המדינות, ונטען כי מעורבת בכך גם "מעצמה עולמית" לצד ישראל והודו.


המקורות אמרו לערוץ ARY News כי הודו כבר הייתה מוכנה לתקוף שמונה מקומות שונים בפקיסטן באמצעות טילים, ובתגובה לכך פקיסטן סימנה בין 8-9 מטרות בתת-היבשת הסמוכה לה. לטענת הגורמים, "לישראל יש אינטרס לפגוע במאגר הגרעין הפקיסטני".
 
"על מנת להתגבר על המהלך, פקיסטן סגרה את המרחב האווירי שלה לאחר שקיבלה דיווח מאומתים על הכוונות הנבזיות של הודו, כך שהאויב לא יכל לעשות דבר", נמסר בדיווח. 



כזכור, המתיחות ההיסטורית בין הודו לפקיסטן עלתה באופן משמעותי בחודש שעבר בעקבות פיגוע שבוצע בחבל קשמיר, הנמצא בריבונות הודית, ובו הרגו מחבלים שחדרו מפקיסטן 40 חיילים הודים באחד הפיגועים הקשים שידעה המדינה בשנים האחרונות. בתגובה לכך, חיל האוויר ההודי תקף מחנות טרור בפקיסטן אך מטוסי חיל האוויר הפקיסטני הפילו שניים מהמטוסים התוקפים, ואחד הטייסים ההודים אף נפלו בשבי. לאחר מכן, במטרה להפחית את המתיחות בין שתי המדינות, השיבה פקיסטן את הטייס ההודי לידי ניו דלהי, אך למרות המחווה הפקיסטנית נמשכו חילופי האש בין הצדדים, במהלכם נהרגו אזרחים וחיילים הודים ופקיסטנים.

הודו ופקיסטן שרויות בסכסוך עמוק עוד מיום הקמתן לאחר עזיבת הבריטים את חצי היבשת בשנת 1948. השתיים אף נלחמו מספר פעמים אחת בשנייה על השליטה בחבל קשמיר, שרוב אוכלוסייתו מוסלמית, אך נמצא בשליטת הודו. החל משנות ה-70, פיתחו שתי המדינות נשק גרעיני במטרה להרתיע את השנייה מלתקוף, אך מעשי האיבה לא הסתיימו, כאשר מחבלים תקפו באופן תדיר מטרות הודיות בחבל הנתון למחלוקת.

לפני כשבועיים נשיא פקיסטן לשעבר, פרווז מושרף, אמר כי הגיע הזמן שמדינתו תשקול אפשרות של ייסוד קשרים עם ישראל. "אין שום נזק במערכת יחסים עם ישראל", אמר מושארף, שהוסיף: "זה יעזור לנו גם במאבק מול הודו".