אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (רביעי) במועצה האזורית אשכול בעקבות זיהוי של שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח הארץ, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי מערכת ההגנה האווירית הופעלה בעקבות השיגור. "לפני כן הופעלה התרעה בישומון פיקוד העורף בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה - מבדיקה עולה כי ההתרעה הופעלה כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר ולא חצה את גדר המערכת", הסבירו בצבא. לא ידוע כעת על נפגעים או האם נגרם נזק לרכוש. התקשורת הפלסטינית מדווחת כי צה"ל החל לתקוף ברצועה. חמאס החל בפינוי עמדות. 

כעת מסתמן כי אזעקה אחת הופעלה בעקבות מטען שהונח על הגדר, ואזעקה שנייה הופעלה במועצה האזורית אשכול, שם דיווחו התושבים כי נשמעו פיצוצים באזור. במועצה האזורית דיווחו כי כעת מתבצעות סריקות במרחב. 



מוקדם יותר היום הופרחו בלוני תבערה אל שטח ישראל מרצועת עזה, מזה היום החמישי ברציפות. במועצה האזורית אשכול מסרו כי בלון חצה לשטח המועצה והפיל חומר נפץ מעל יישוב במועצה, אך לא נגרם נזק ואין נפגעים באירוע. כוחות ביטחון הוזעקו למקום ובמועצה הזכירו לתושבים לגלות עירנות ובכל מקרה של זיהוי פריט חשוד - להתרחק, לא לגעת ולדווח מיד.