בזמן שבמשטרה ובכוחות הביטחון נערכים לקראת אירועים אלימים פוטנציאליים בסביבת הר הבית בעקבות משבר באב א-רחמה, העיתון הערבי-לונדוני א-שרק אל אווסט מדווח הבוקר (שישי) כי בתום מגעים בין בכירים ירדנים לישראלים במהלך הלילה, עשוי המצב המורכב והאלים בהר הבית להשתפר לטובה. 

על פי הדיווח, בין הצדדים הושג לכאורה פתרון הנוגע למסגד באב א-רחמה שליד שער הרחמים במסגד אל-אקצא, לפיו ישראל תאפשר הכנסת חומרי בניין לשיפוץ המקום תחת הפיקוח של הווקף האסלאמי, שיסגור את המתחם בפני המתפללים בתקופת השיפוצים. על פי העיתון, משך זמן השיפוצים עשוי להימשך זמן רב מהמתוכנן.
העיתון הוסיף עוד, כי ירדן, נותנת החסות למקומות הקדושים בירושלים, דחתה את הדרישה הישראלית לסגור את המתחם. מקור ירדני בכיר אמר כי "ישראל תאפשר הכנסת חומרי בנייה כדי לשפץ את המקום, אולם לא ברור מתי השיפוצים במקום יתחילו".

כוחות הביטחון בהר הבית. צילום: מתי עמר/TPS


בינתיים, כוחות הביטחון נערכים לקראת תפילת יום השישי בהר הבית, כאשר לאירועים בכל זאת יש פוטנציאל להגיע לאלימות. במשטרה ציינו אמש כי ישנה היערכות רגילה כמו כל תפילת יום שישי וכי הווקף פועל על מנת להרגיע את הרוחות. במהלך היממה האחרונה התנהלו, כאמור, מאמצים מדיניים להרגעת המשבר עם הירדנים.

כזכור, פעילי ווקף פרצו בחודש שעבר למתחם הסגור בשער הרחמים והפכו את המקום, למרות צו בית משפט, למסגד. ברחבי יהודה ושומרון נשמעו אמש קריאות להתגייסות כללית בתגובה לצווי ההרחקה של בכירי הווקף. בסוף החודש שעבר, נעצר ראש מועצת הווקף בירושלים שייח עבד אל-עזים סלהב על רקע ההתפרעויות בהר הבית ובעקבות פריצת המוני מתפללים למתחם שער הרחמים.