המשלחת הביטחונית המצרית ממשיכה היום (שישי) במאמציה למנוע הסלמה בדרום, לאחר שנכנסה הלילה שוב לרצועה בפעם השנייה בתוך שלושה ימים. המשלחת, שמנהלת מגעים אינטנסיביים בין ישראל לחמאס, אמורה להגיע במהלך היום לגדר הגבול, על מנת לעקוב מקרוב אחר צעדות השיבה שאמורות להתקיים היום אחר הצהריים פעם נוספת. 

המשלחת ביקרה אתמול במעבר רפיח, בין עזה לבין מצרים, ועמדה על סידורי העבודה במקום שנפתח לשני הכיוונים בתקופה האחרונה. על פי דיווחים, המשלחת הביטחונית המצרית הייתה אמורה להעביר הלילה את התשובה של ישראל בעניין תנאי חידוש ההבנות הנוגעות לרגיעה, שסוכמה באוקטובר האחרון.
בחמאס אמרו כי הם לא מעוניינים בהסלמה נוספת של המצב, ודרשו מהמצרים לחייב את ישראל בהבנות שהושגו, והן כוללות גם את העברת הכספים הקטאריים לרצועה, "ללא אפשרויות סחיטה", כלשונם. בחמאס דורשים את הרחבת שטח הדיג, פתרון בעיות החשמל ומתן אפשרות לכניסת סחורות למקום. לאחר מכן, בחמאס דורשים מעבר לשלב השני, לפיו יחלו בהקמת פרויקטים גדולים למעבר ימי. 

ישראל מצדה דרשה להפסיק את כל גילויי האלימות, ובהם גם בלוני התבערה. עוד דרשה כי הכספים שיועברו יהיו תחת פיקוח של גורם ניטרלי. הבכירים הביטחוניים הישראלים הודיעו לעמיתיהם המצרים שכל הסכם סופי שיכלול פרויקטים כלכליים ומעבר ימי חייב לכלול הסכם להחזרת גופות החיילים והאזרחים הישראלים הנמצאים בעזה. 
ברצועת עזה ממתינים בכיליון עיניים לפרויקטים הכלכליים שאמורים להוציא אלפים ממעגל האבטלה. על פי לשכת הסטטיסטיקה הפלסטינית, ברצועת עזה נמצאים כ-290 אלף מובטלים, בהם 170 אלף אקדמאים. שיעור האבטלה מגיע ל-54 אחוזים, שהוא השיעור הגבוה ביותר בעולם. האקדמאי סעדאת (27) אומר כי "אין ספק שהפרויקטים הכלכליים שאנחנו ממתינים להפעלתם יכולים להוות פתרון עבור אלפים מהצעירים ברצועה".