רצח הנערה אורי אנסבכר ז"ל על ידי המחבל ערפאת עטיה ערפאייה זעזע את מדינת ישראל, ואף עורר מחדש את סוגיית עונש המוות למחבלים. הפרשן הצבאי של "חברת החדשות", רוני דניאל, שאמר לאחר תפיסתו של המחבל כי היה יורה בו, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס בין היתר לאמירה זו ולכתב האישום שהוגש אמש נגד המחבל. "כתב האישום הזה מזעזע, מקומם, נוראי ומרתיח את הדם", אמר דניאל. "לאנשים האלה אין זכות להישאר פה בינינו. מאסר לא מספיק בעיניי".



"אני לא ממליץ לאף אחד להתנהל כמוני כי אני בעייתי קצת", הוסיף, "אבל אני לא בטוח שהייתי מתאפק ולא יורה בו. הריי לא באו אליו עד לאן שבאו מתוקף היותו חשוד. האמירה 'אני הייתי יורה בו' היא ביטוי לכמה אני כועס ומזועזע ממה שהוא עשה. אולי ברגע האחרון הייתי שוקל אחרת, אבל יש מעשי רצח ויש מעשי טרור, ויש מעשי רצח וטרור שהם מזעזעים אותי באמת. התוודעתי לנערה הזאת דרך סיפור חייה אחרי שנקטפו להם כך".


אורי אנסבכר ז"ל. "לפעמים הסף של הרצח קובע שיא שקופץ הלאה". צילום: באדיבות המשפחה

 

זה מסוג טרור הסכינים, שלא ניתן לצפות אותו ולא להתמודד איתו.
"נכון, יש דרך לנסות ולהתחקות אחרי אנשים שזה מונח אצלם כאופציה. חלקם כותבים בפייסבוק כל מיני דברים ויש מעקב אחרי הרשתות האלה. פה ושם עוצרים אנשים בטרם או מזהירים את ההורים שלהם. הכל נכון בסוף בים הטרור הזה".
אני מכיר אותך הרבה שנים. אני לא זוכר תגובה כזו קשה שלך לטרור כזה.
"אולי זה הגיל או אולי לא יודע מה, אבל כשרוצחים תינוקות במיטתם אני מרגיש ככה בדיוק, וכבר היו דברים מעולם במקומותינו. לפעמים הסף של הרצח, של המעשה הנורא - יש כאלה שקובעים שיאים שקופצים הלאה. לגביהם אני מרגיש שנכון היה בנסיבות כאלה ואחרות - רגשיות, ולא מעשיות, לחסל אותם".