אזעקת צבע אדום נרשמה הערב (שישי) בעוטף עזה, זאת לאחר שרגעי חרדה נרשמו כאשר דווח בשעות הצהריים על "אירוע ביטחוני" בעוטף עזה. כחצי שעה לאחר הדיווחים הראשוניים, דובר צה"ל אישר את הפרסומים ומסר: "לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו לאחר שכוחות צה״ל כיתרו וסרקו את המרחב אליו הגיעו. החשודים לא היו חמושים". עוד נמסר כי שלושה בלוני תבערה נפלו במועצה האזורית אשכול.

מאוחר יותר דווח מדובר צה"ל כי "בסריקת השטח וזיכוי בגדיהם של שני החשודים שחצו מוקדם יותר היום מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונעצרו על ידי כוחות צה"ל, נמצאו רימון וסכין. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

צילום: ביטחון אשכול


צילום: ביטחון אשכול



צילום: ביטחון אשכול
בתוך כך, משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח הרוג, 48 נפגעי ירי, בהם 15 ילדים וכן ארבעה פרמדיקים שנפגעו מגז. פצועים מירי כוחות צה"ל. עוד דווח על נפי כי כ-8,000 פלסטינים הפגינו בחמישה מוקדים לאורך גבול הרצועה. בין היתר, הם מבעירים צמיגים וישנם מטחי אבנים. כמו כן, עד כה התרחשו למעלה מ-15 ניסיונות חבלה בגדר המערכת.
האירועים הללו מתרחשים לאחר שבוע מתוח במיוחד, שבמהלכו נרשמו כמעט מדי יום אירועים הכוללים הפרחת צרורות של בלוני נפץ מגבול הרצועה. ביום חמישי בערב, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי שבוצע לעבר תשתית צה״ל סמוך לגדר המערכת באזור נחל עוז. לא היו נפגעים באירוע.

מוקדם יותר, פצצת מרגמה שנורתה ברביעי מרצועת עזה אותרה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. הפצצה לא יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל".  במקביל, משלחת ביטחונית מצרית שבה לרצועת עזה במסגרת הדילוגים בין ישראל לרצועה במטרה לחזור להבנות שהושגו באוקטובר.