ביום שאחרי חשיפת התחקיר החמור על השתלשלות האירועים בנחל חילזון, שהביאו למותו של סמל אביתר יוספי ז"ל באימון ניווט, גורמים צבאיים אומרים: "מלבד יישום מסקנות התחקיר בכל צה"ל, צורך משמעותי נוסף הוא לשקם במהירות את גדוד הסיור, שהוא למעשה חוד החנית של חטיבת הצנחנים".

לדברי הגורמים, "מעבר לפגיעה באמון שבין המפקדים ללוחמים, הדחת הקצינים, בהם מפקד הגדוד, פוגעת באופן מובהק גם בכשירות המבצעית של הגדוד. לכן צריך לפעול במהירות לשיקום מנטלי ולאיוש מהיר במקום בעלי התפקידים שהודחו". עוד מסרו כי "מה שחשוב כרגע הוא להחזיר את הגדור לשגרה מהר ככל האפשר. זה המענה הטוב ביותר, במיוחד בביצוע משימות מבצעיות". לשם כך הגורמים המוסכמים בצה"ל אמורים להחליט במהירות על מפקד הגדוד החדש, ונוכח האתגרים הגדולים בשיקום הגדוד לא מן הנמנע שלתפקיד ימונה קצין מנוסה בפיקוד על גדוד, המתבלט במיוחד ביכולותיו המקצועיות.
 
קצין בכיר במילואים, בעל עבר עשיר ביחידות המיוחדות, אמר ל"מעריב": "תקלות אימונים חמורות שבעקבותיהן מודח מפקד גדוד כבר היו לנו. אבל כמות התקלות, הכשלים, והבעיות הערכיות שעולות מהאירוע הזה חריגות במיוחד, גם ביחס לתקלות קשות אחרות שראיתי בעבר". לדבריו, "זו תמונה מטרידה, שדורשת בדיקת עומק על המתרחש ביחידות המובחרות של צה"ל. כשל מהסוג הזה זה עניין של תרבות, משמעת ורמה מקצועית נדרשת".
 
לאחר התחקיר המבצעי מתנהלת בערוץ אחר חקירת האירוע במישור הפלילי. כרגע לא ידוע מתי תסתיים והממצאים יועברו לידי הפרקליטות. ניתן להעריך שנקיטת הצעדים החמורים מצד צה"ל כנגד הקצינים שיודחו, תהווה שיקול בהחלטות לגבי העמדות לדין פלילי. יחד עם זאת, המשטרה הצבאית חוקרת חשד לתיאום עדויות ושיבוש הליכי חקירה.