מוחמד שאהין בן ה-23 נהרג הערב (שלישי) מאש חיה של חיילי צה״ל בסלפית שבאזור יהודה ושומרון, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שדיווח גם כי 40 פלסטינים נפצעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון. במקביל לאירועים בסלפית סיפרו עדי ראייה כי חיילים לקחו מצלמות אבטחה מבתי עסק לאורך הכביש הראשי בסלפית. 

בתוך כך, בתום הערכת מצב מיוחדת שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הוא הנחה כי הר הבית יפתח מחר בבוקר למתפללים ומבקרים, זאת לאחר העימותים שהתרחשו מוקדם יותר במקום.

הפיגוע בחברון. צילום: דובר צה"ל
במסגרת חקירת המשטרה המתנהלת בעקבות יידוי בקבוק התבערה בשעות הצהריים לעבר נקודת המשטרה, נקשרו עד כה שני חשודים קטינים למעורבות ישירה באירוע, ומחר הם יובאו בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם.

כאמור, בשעות הצהריים אירעה תקרית חריגה בהר הבית, כאשר פלסטינים ניסו להצית את עמדת המשטרה במקום. המשטרה פרצה למתחם וסגרה את שערי הכניסה והיציאה למתחם, ועל פי הפלסטינים המשטרה דרשה מכל המתפללים במסגד אל אקצא לעזוב את המקום. האירוע מתרחש על רקע המתיחות לאחרונה באזור שער הרחמים, במתחם באב א-רחמה, על רקע כניסתם של המתפללים המוסלמים למקום לאחר שנים בהם המקום היה סגור. 
 
כמו כן, מוקדם יותר היום התרחש פיגוע באזור חברון כאשר חיילים ירו במחבל חמוש בסכין ונטרלו אותו, ללא נפגעים ישראלים. סא"ל עמרי, מג"ד רותם, אמר לאחר האירוע כי "מחבל בסכין שלופה רץ לעבר החיילים לכיוון מבנה אזרחי. לוחם שנמצא בזירה ביצע ירי למחבל ונטרל אותו, וכך מנענו פיגוע גדול". 

"באב א-רחמה לא ישמש לתפילה"

לפי המתווה המתגבש למשבר באב א-רחמה, המקום לא ישמש לתפילה, וייסגר לשיפוץ לכמה חודשים, כך לפי דיווח בכאן 11. במתחם החדש לא תתקיים תפילה בתקופה הזאת, וגם לאחר מכן, ולאחר השיפוץ יוקמו בו משרדים של הוואקף, שיחזיק במפתחות למקום.

גורם בוואקף אמר לכאן 11 כי "אין הכרח שתהיינה שם תפילות, אבל לא תכתיב ישראלי. אנחנו צריכים להחליט שכך יהיה". בתוך כך, ישראל מבקשת מירדן להרגיע את הרוחות. ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הוא זה שהעביר את הפנייה.