אזעקה נשמעה הערב (חמישי) ברחבי גוש דן בעקבות שיגור של שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בצה"ל ציינו כי מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש ולא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע ואין הנחיות מיוחדות לעורף. מדובר בירי הטילים השני לעבר גוש דן מאז מבצע צוק איתן ב-2014.



בעקבות האירועים, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הגיע לקריה בתל אביב על מנת לקיים התייעצויות עם גורמי הביטחון, בסיומה פורסמה הודעה לפיה "התקבלו החלטות" באשר לתגובת ישראל לירי הרקטות.



בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל אביב כוכבי בהתייעצות לילית בקריה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



על פי מקורות ברצועת עזה הג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי שיגור שני הטילים, כשעל פי אותם דיווחים הוא שיגר שתי רקטות מסוג פג'אר 75. עד כה הג'יהאד האסלאמי הכחיש את הדיווח באופן נמרץ, וגם חמאס הכחיש קשר לירי. דיווחים פלסטיניים גורסים כי חמאס ושאר ארגוני הטרור פינו את המפקדות והמוצבים ברצועה כהכנה לתקיפה ישראלית, בתגובה לאש. עוד אמרו בחמאס, כי ינקטו בצעדים כנגד האחראים לשיגור, אשר "פעלו בניגוד לקונצנזוס של הפלגים".



דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס מסר: "מדובר על זיהוי שני שיגורים מרצועת עזה. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש והפעילו את האזעקות. אנחנו לא יודעים מי ביצע את הירי, ומנסים לברר את זה. בינתיים, מחכים להערכת מצב בראשות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי והמפקדים הבכירים של המטה הכללי. לא היה יירוט במהלך האירוע, ולא היה מידע מקדים על השיגור. לא ציפינו שהוא יגיע הערב. בשלב הזה אין הנחיות מיוחדות לעורף".

צילום: אבשלום ששוני



לא מצליחים לראות את הסרטון? חווים תקלה? לחצו כאן למעבר לכתבה באתר המותאם.


מאות פניות למוקד 100 נרשמו במהלך הערב במחוז תל אביב. באיחוד הצלה ציינו כי עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ טופלו עד כה ע"י חובשי איחוד הצלה מספר נפגעי חרדה. כמו כן מתנדבי יחידת חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הונחו לתגבר את המענה. 

תגובות המערכת הפוליטית לאירועים

מקלטים נפתחו בת"א

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה את העירייה לפתוח את כל המקלטים והחמ"ל העירוני. חולדאי אמר לחברת החדשות בעקבות הירי: "העובדה שאפשר לירות על גוש דן זאת עובדה ידועה, גם שיש מתח ברצועה. אנחנו לא יודעים מה פגע ואיפה, אני מציע לכולם להירגע מצד אחד, עיריית ת"א יפו איישה את החמ"ל ופתחנו את המקלטים הציבוריים. אני קורא לציבור להמתין להוראות".