המתח ברצועה הגיע לפיצוץ: מקור ברצועת עזה דיבר עם מעריב בעקבות שיגור שתי הרקטות לעבר גוש דן הערב (חמישי) והביע פליאה על האירוע. "הופתענו משיגור הטילים", אמר אותו המקור ושאל, "למי יש אינטרס להסלים את המצב, כאשר המשלחת המצרית סגרה את ההבנות?". במקביל לכך, המצרים החלו במאמצים למנוע הסלמה, אך על פי טענות ברצועת עזה, המשלחת המצרית ברצועה עוזבת את המקום וזאת בעקבות דרישה ישראלית.



על פי מקורות ברצועת עזה הג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי שיגור שתי הרקטות לעבר שטח ישראל, כשעל פי אותם דיווחים הוא שיגר שתי רקטות מסוג פג'אר 75 לעבר גוש דן, עד כה הג'יהאד האסלאמי הכחיש את הדיווח באופן נמרץ, וגם חמאס והחזית העממית הכחישו קשר לירי. דיווחים פלסטיניים גורסים כי חמאס ושאר ארגוני הטרור מפנים את המפקדות והמוצבים ברצועה כהכנה לתקיפה ישראלית, בתגובה לאש.



מטעם החמאס נמסר כי "הטילים שוגרו בעת מפגש בין הנהגת חמאס למשלחת הביטחונית המצרית". לטענתם, "הירי בוצע בניגוד לקונצנזוס של הפלגים הפלסטינים", נמסר בהודעה רשמית, בה הובטח גם כי החמאס מתחקר את האירועים וינקוט בצעדים כנגד אלו שביצעו את השיגור. 



תל אביב במהלך האזעקה, צילום: אבשלום ששוני
תל אביב במהלך האזעקה, צילום: אבשלום ששוני



כזכור, מוקדם יותר הערב נשמעו אזעקות בכל רחבי גוש דן לאחר ששתי רקטות שוגרו מכיוון רצועת עזה לישראל. מאות פניות למוקד 100 נרשמו במהלך הערב במחוז תל אביב. באיחוד הצלה ציינו כי עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ טופלו עד כה ע"י חובשי איחוד הצלה מספר נפגעי חרדה. כמו כן מתנדבי יחידת חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הונחו לתגבר את המענה, וילד בן 10 נפצע באורח קל במהלך ריצה לעבר מרחב בטוח בבני ברק. 



ראש עיריית תל אביב אמר לחברת החדשות בעקבות הירי: "העובדה שאפשר לירות על גוש דן זאת עובדה ידועה, גם שיש מתח ברצועה. אנחנו לא יודעים מה פגע ואיפה, אני מציע לכולם להירגע מצד אחד, עיריית ת"א יפו איישה את החמ"ל ופתחנו את המקלטים הציבוריים. אני קורא לציבור להמתין להוראות".