אזעקה נשמעה הערב (חמישי) ברחבי גוש דן בעקבות שיגור של שני טילים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר בתגובה כי מערכת הביטחון הופתעה מירי הטילים מהרצועה. "מדובר על זיהוי שני שיגורים מרצועת עזה. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש והפעילו את האזעקות. אנחנו לא יודעים מי ביצע את הירי, ומנסים לברר את זה", אמר. 
עוד הוסיף: "לא היה יירוט במהלך האירוע, ולא היה מידע מקדים על השיגור. לא ציפינו שהוא יגיע הערב. בשלב הזה אין הנחיות מיוחדות לעורף". 
אזעקה בגוש דן
שר החינוך נפתלי בנט תקף בחריפות את מדיניות הממשלה בה הוא חבר. בראיון לחברת החדשות אמר השר החבר בקבינט המדיני ביטחוני: "כמו שאמרנו בשנה אחרונה, מי שלא מטפל בלוני תבערה, יקבל טילים על שדרות ומי שמבליג על טילים על שדרות יקבל טילים בתל אביב, וזה קרה. אנחנו צריכים להכריע את חמאס, לא עוד התקפה על דיונות או בסיסים ריקים אלא להכריע את חמאס ולפרז אותם מהיכולת לפגוע בנו. אנחנו צריכים לדעת, תושבי המרכז, שהחוויה שאנחנו חווינו בזעיר אנפין, זאת חוויה שבשנים האחרונות חווים עשרות מונים תושבי אשקלון, שדרות ונתיב העשרה".

עוד הוסיף בנט: "צריך לכנס קבינט ולדרוש מצה"ל תוכנית להכרעת חמאס ופירוזו מנשק. באופן ספציפי צריך לסמן את ראשי החמאס, ללא קשר לארגון שירה ולטפל בהם. אני לא רוצה ביום כזה לתקוף את ראש הממשלה, אבל הגישה המבליגה שגויה וזה משדר למחבלים מולנו שאפשר לירות על אשקלון ושדרות, אלא לא על תל אביב ועכשיו זה קרה. הגשתי תוכנית מקיפה להכרעה ופירוז חמאס בצורה מאוד יצירתית ולא רגילה וצריך לעשות את זה, אי אפשר להמשיך בדשדוש ובהבלגה היומיומית מול חמאס".
בתוך כך, מאות פניות למוקד 100 נרשמו במהלך הערב במחוז תל אביב. באיחוד הצלה ציינו כי עקב שמיעת אזעקה במרכז הארץ טופלו עד כה ע"י חובשי איחוד הצלה מספר נפגעי חרדה. כמו כן מתנדבי יחידת חוס"ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה הונחו לתגבר את המענה. 
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה את העירייה לפתוח את כל המקלטים והחמ"ל העירוני. חולדאי אמר לחברת החדשות בעקבות הירי: "העובדה שאפשר לירות על גוש דן זאת עובדה ידועה, גם שיש מתח ברצועה. אנחנו לא יודעים מה פגע ואיפה, אני מציע לכולם להירגע מצד אחד, עיריית ת"א יפו איישה את החמ"ל ופתחנו את המקלטים הציבוריים. אני קורא לציבור להמתין להוראות".