עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני לשעבר במשרד הביטחון, העיד במשטרה בפרשה 3,000 כי יועצה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודה בפניו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לארצו למכור צוללות למצרים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות ערוץ 13. 
 
לפי הדיווח, גלעד סיפר בעדותו במשטרה כי הוא העלה הסתייגויות על כך שמצרים תקבל מגרמניה צוללות שיכולות בתרחיש מסוים לסכן את ישראל. הוא פנה בשל כך ליועץ בכיר של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כריסטוף אויזגן, ושאל אותו יותר מפעם אחת על העסקה. הבכיר הגרמני לבסוף השיב לו: "האם אתה יודע מה קורה במדינה שלך? מי שאישר זאת הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו".

גרמניה לא זקוקה לאישור מישראל למכור צוללות למצרים אך בשל היחסים המיוחדים בין שתי המדינות הייתה בקשה לאישור מירושלים, ולפי העדות נתניהו עצמו הוא זה שאישר. בעבר ראש הממשלה הכחיש את הטענה הזאת וטען כי לא ביקשו כלל את אישורו. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "זהו ניסיון סרק נואש להנשים פרשה ששבקה חיים". 

עמוס גלעד. צילום: פלאש 90
עמוס גלעד. צילום: פלאש 90

כזכור, נתניהו הכחיש בחודש שעבר את הפרסום לפיו הוא היה שותף של בן דודו, נתן מיליקובסקי, בחברה שהיתה ספקית של תאגיד טיסנקרופ הגרמני, שייצר את הצוללות עבור חיל הים. שותפות זו מנעה מוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה לאפשר לראש הממשלה לקבל מבן דודו תרומה עבור מימון הגנתו המשפטית.