ישראלי נהרג ושניים אחרים נפצעו הבוקר (ראשון) באורח קשה במהלך שני פיגועים שהתרחשו סמוך לצומת אריאל ובאזור צומת גיתי אבישר. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחר המחבל, שנמלט לאחר שדקר ישראלי וגנב את נשקו, ופתח בירי לעבר רכבים. במערכת הביטחון בודקים האם מחבלים נוספים לקחו חלק בפיגועים.
מבית החולים בילינסון נמסר כי שניים מהפצועים הגיעו לבית החולים, כאשר מצבו של אחד מהם אנוש והוא סובל מפגיעת ראש ומטופל בחדר הטראומה. פצוע נוסף במצב קשה מאוד עם פגיעת חזה ובטן. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחרי המחבל בכביש 5 ומחסומים נפרסו במקום. במקביל, כוחות צה''ל סגרו את הכניסות לארבעה כפרים פלסטינים סמוכים. בתוך כך, בתקשורת הפלסטינית דווח על חילופי אש שהתנהלו באזור הכפר בורקין וכי הוטל עוצר על הכפר. הרב אחיעד אטינגר בן ה-47, אב ל-12 ודמות מוכרת בציונות הדתית נפצע אנוש בפיגוע.

הרב אחיעד אטינגר. צילום: נדב גולדשטיין/TPS

חמאס לקח אחריות על הפיגוע. בארגון בירכו ואמרו כי "מדובר בתגובה על פשעי ישראל" בהר הבית ובירושלים. בהודעה נכתב: "פיגוע הירואי שבא בתגובה לפשעי הכיבוש, מה שקורה בירושלים ובמסגד אל אקצה. אנו מדגישים את אופציית ההתנגדות כאופציה המוצלחת להרתיע את הכיבוש". בכלי התקשורת הפלסטינים המזוהים עם חמאס קוראים לתושבים המתגוררים באזור הפיגוע, ויש ברשותם מצלמות אבטחה, להוריד או לכבות אותן.

כמו כן, פעילי הארגון מחלקים סוכריות לעוברים ושבים באזור חאן יונס. בג'יהאד האסלאמי מסרו כי "הפיגוע תיקן את המצפן והמסלול והעביר את המערכת לשטחה הטבעי. מהגדה המערבית בא קול אזהרה וצעקה. ההתנגדות היחידה היא כלפי הכיבוש".

זירת הפיגוע בצומת אריאל. צילום: רפי אביטל, TPS

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, תיאר בשיחה עם כתבים צבאיים את השתלשלות האירועים: "ב-9:46 המחבל יוצא מחנות ותוקף חייל בסכין וחוטף את נשקו. לאחר מכן הוא פתח באש לעבר שלושה רכבים ופוגע באזרח. לאחר מכן הוא יורה בנשק בצעיר, ונוסע עם הרכב לבורקין. כרגע המרדף מתמקד שם. הקפצנו כוחות מיוחדים ותגבור לכוחות ביו"ש כדי לסייע במרדף ולאור האפשרות שאירוע כזה יכול להקרין על דברים נוספים". הוא הוסיף כי "המאמץ מודיעיני של צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל כולל יחידות מיוחדות, בשלב הזה לא יודעים לדבר על שיוך של המחבל או המחבלים". לאחר האירועים האחרונים, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בשעה 15:00.
עדת ראייה סיפרה בחדשות 13: "נשמע צרור יריות, מפחיד ממש. זו פעם ראשונה שבה אני נתקלת באירוע כזה. אני לא חושבת שאחזור לעמוד בתחנה הזו. אני חושבת שהיו שני מחבלים ברכב".

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, אמר ל"מעריב אונליין": "מדובר בבוקר קשה. מחבלים שהגיעו לצומת אריאל דקרו, חטפו נשק וירו. לאחר מכן גנבו רכב והמשיכו לצומת גיתי אבישר. כוחות הביטחון נמצאים במקום, מטפלים באירוע ומתחקרים אותו. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון ומחזקים את ידיהם".  לדברי ראש העירייה, לא היו התרעות על כוונה לבצע פיגועים באזור. "הכל היה שקט הבוקר, הופתענו מהאירוע", אמר.

ציפי, עדת ראייה סיפרה ב"כאן ב'" כי "נסענו וראינו חייל רץ לכביש ורואות את המחבל יורה בצרורות וכל הציפורים שהיו באזור התעופפו לשמיים. לרגע הבנו שזה פיגוע, מיד עצרנו. היינו 150 מטר ממנו. ראינו את המחבל, הוא עמד מחוץ לרכב ורץ ויורה בצרורות, למזלנו, הוא ירה קדימה לכיוון הכיכר ופוגע ברכב אדום, כשאילו היה פונה לאחור, אנחנו לא היינו בחיים היום". היא הוסיפה: "אני לא אדם בריא, לחץ הדם שלי עלה לשחקים עכשיו. אם הוא היה פונה אחורה הוא היה קוצר אותנו".

שולמית, שנהגה, אמרה: "עצרתי את הרכב וניסו לעקוף אותי אז שלא ייכנסו לתוך הכיכר. רציתי לצאת מהרכב ואמא שלי השאירה אותי ברכב, שלא תתהפך עליו דעתו והוא יפנה לכיוון שלנו. היריות היו כמה שניות, לא יותר מזה, אבל המחזות היו מפחידים. חיכינו לדעת או שתפסו אותו או שאפשר לצאת מהסיטואציה". היא הוסיפה כי לא תוכל לזהותו. "הוא לבש בחולצה שחורה והיה לבדו. המחבל נמלט ברכב הראשון שהוא ראה ונסע. לא זוכרת אם מישהו יצא מהרכב. אני יודעת לומר שהיה בלאגן נוראי. מכוניות נסעו לכיוון הנגדי, היו תאונות בדרך. רכבים נכנסו אחד בשני. אני הייתי בהיסטריה נוראית".

שלומית הוסיפה: "אנחנו ממשיכות להמשיך הביתה, ואמרו לנו שהוא הצליח לברוח, התחלנו לנסוע לאזור ברקן וגיתאי אבישר, ושמענו את כוחות הביטחון, וראינו שם שהטרמפיאדה ובתחנת האוטובוס שם, הכל שם גם כן רכבים שבאו להגן, וראינו שהיה שם עוד אירוע". לדבריה, עם ההגעה לצומת גיתאי-אבישר, הבנו שזה שני אירועים. "באריאל זה היה הראשון, שם הוא חטף את הנשק. לא ראינו בעיניים שלנו, ראינו אותו רץ ואיזה חייל רץ אחריו וזהו", סיכמה.

זירת הפיגוע בצומת אריאל. צילום: איתן שוייבר/TPS

חובש רפואת חירום במד"א חננאל הס סיפר: "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

פראמדיק מד"א דניאל ויסברג סיפר: "כשהגענו לצומת אריאל הובילו אותנו לגבר כבן 46 ירוי בפלג גופו העליון, הוא היה מחוסר הכרה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו במהירות לבי"ח כשמצבו קשה ויציב".

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי בתום הערכת מצב של אגף הביטחון במועצה יחד עם מערכת הביטחון, הוחלט לסגור את השערים של ברקן ואזור התעשייה ברקן, זאת מפני שהמחבל טרם נתפס. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסר בתגובה לפיגוע: "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל הגיבורים, סומכים על מערכת הביטחון וצה"ל שיגיעו למחבלים השפלים הללו ויחסלו אותם". הוא הוסיף כי "אנחנו לעולם לא נישבר, לעולם לא נסוג, ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל וחלק ממדינת ישראל. כל תושבי השומרון יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מחזקים סומכים על צה"ל ומחזקים את החיילים הגיבורים".

כזכור, בפברואר 2018  נרצח הרב איתמר בן גל, אב לארבעה בן 29 מהיישוב הר ברכה בשומרון, בפיגוע שאירע באותו צומת באריאל. גדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שיבחו את הרוצח ואמרו כי "הפיגוע באריאל הוא מבצע הירואי ותגובה טבעית נגד פשעי ישראל". המחבל הגיע למקום עם שני סכינים, התנפל על בן גל שעמד בכיכר בכניסה לאריאל ופצע אותו באורח אנוש. מיד לאחר מכן הוא החל לברוח מהמקום, ותוך כדי מנוסתו זיהה אותו קצין שהגיעו למקום עם רכבו וניגח אותו עם הרכב פעמיים, לאחר שבפעם הראשונה המחבל נפגע וקם. בסופו של דבר הוא הצליח להימלט.