ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר היום (שני) בזירת הפיגוע בצומת אריאל ואמר כי הנחה להרוס את ביתו של המפגע שירה למוות בלוחם גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות של סמל ראשון גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר שמת מפצעיו הבוקר, אב ל-12. אלה שני אנשים ששמעתי עליהם שהיו אנשים מופלאים. לבנו איתם, לב העם כולו עם המשפחות". 

"אנחנו יודעים את זהות המפגע", אמר, "צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון במרדף צמוד אחריו. אנחנו יודעים גם היכן הוא גר, איתרנו את משפחתו. אני נתתי הבוקר הנחיות להתחיל בהריסת ביתו, וההכנות כבר החלו". 
עוד הוסיף: "הטרוריסטים הללו לא יעקרו אותנו מכאן, ההפך הגמור יקרה. מחר, כפי שאמר לי ראש עיריית אריאל, אנחנו מתחילים בבניית כ-840 יחידות דיור בשכונה חדשה, שכונה שאני אישרתי לפני כשנתיים. התשובה שלנו פשוטה - ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ".

צילום: יריב כץ, פול


בשיחה שהתקיימה בין נתניהו לראש העיר אריאל אלי שבירו, הודה לו האחרון על הגעתו ותמיכתו בתושבי העיר ועדכן אותו בדבר בניית השכונה החדשה "אריאל דרום" שתכלול 839 יחידות דיור, שעבודות הפיתוח שלה מתחילות מחר.

בפיגוע שאירע אתמול, מחבל שהגיח מאחת החנויות בצומת אריאל הסתער חמוש בסכין על לוחם צה"ל גל קיידאן שהוצב בטרמפיאדה שבמקום, פצע אותו, חטף את נשקו, ירה בו ופגע בו אנושות. מאוחר יותר נקבע מותו של קיידאן. לוחם נוסף שנמצא במקום לא הגיב. המחבל התחיל לירות לעבר כלי רכב ופצע באורח אנוש גם את הרב אחיעד אטינגר שהגיע למקום במכוניתו האדומה. בצד השני של הכביש ניצבה משמרת האבטחה שמפקדה פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו קל בכתפו.
 
המחבל לא עצר, חטף מכונית של אזרח שנמלט מתוכה, נסע במהירות לצומת גיתי אבישר, שם פתח באש לעבר חייל שעמד בצומת ופצע אותו קשה. כמה דקות מאוחר יותר, בשעה עשר בבוקר לערך, מצאו כוחות הביטחון שהוזנקו למקום את הרכב נטוש באזור הכפר בורקין.