הפריצה האיראנית לטלפון הסלולרי של בני גנץ הפכה להיות אחד מהנושאים המדוברים ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. החומרים שנמצאים עליו, ובכלל, הניסיון האיראני לחבל בסייבר הישראלי מדי פעם, העלה את השאלה האם יש דרך לבלום אותם, והאם איראן באמת מהווה איום קריטי בנושא זה. מי שהתייחס היום (חמישי) לנושא הוא פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז לימודי המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב. פרופ' רבי צפוי להשתתף גם בכנס הביטחון של מעריב שיתקיים בשבוע הבא.



"פריצת מערכות זה דבר שקורה בכל מקום. אני לא מומחה לטרור הקיברנטי אך יודע להסביר איך איראן מתקשרת לזה. איראן אינה מדינה ערבית, אם נתייחס אליה ככזו לא נפגע נכון. יש לה יכולות מאוד משוכללות והופכת להיות מעצמת סייבר. אחד הדברים שהיא מתמקדת בהם היא להפיץ פייק ניוז ולפרוץ למערכות".
איראן יכולה להשבית כאן רשת סלולרי כמו מה שקרה עם פרטנר לפני יומיים?

"כן. הם משקיעים בזה המון. הם לא מעסיקים אנשים ישירות ואין להם יחידות מובהקות אלא קבלני משנה שבאים מתוך הציבור".
אצלנו לא מצליחים להתמודד עם זה?
"אנחנו מתמודדים עם זה כל הזמן. זה שדה הקרב של המאה ה-21. מי שבעצם סחב את כל המסמכים של הגרעין האיראני שהגיעו לישראל היה זקוק גם לעזרה מבית. איראן הייתה אימפריה ענקית מהודו ועד כוש והיא רוצה להחזיר עטרה ליושנה. הם חשים שהם נעלים על כל העמים שנמצאים סביבם. כיום היכולות של ישראל הם בלתי מבוטלות וגורמות נזק לאיראנים".
לא היה כדאי לעשות הסכם ידע עם איראן ולהביא לפריחה במזרח התיכון?
"בשנות ה-70 ישבו ברחובות מדענים איראניים. אין ספק שהשיתוף פעולה הזה יכול לייצר ניסים ונפלאות. נקווה שנשמע יום אחד על איראן דברים טובים".