אירוע הירי בבית לחם: תחקיר צה"לי, שבוצע על ידי מפקד אוגדת איו"ש תת אלוף ערן ניב, ומפקד החטיבה המרחבית עציון, אלוף משנה דוד שפירא, ופורסם היום (חמישי) קבע כי הירי, ממנו נהרג פלסטיני ונוספים נפצעו, בוצע לאחר אירוע זריקת אבנים סמוך לצומת אפרת. על פי התחקיר, חייל שעמד בעמדה צבאית בצומת זיהה חשוד שיידה אבנים לעבר רכב באזור, פתח בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי, וכתוצאה מהירי נהרג הפלסטיני שעל פי החשד יידה אבנים לעבר הרכבים ופלסטיני נוסף נפצע.



במסגרת התחקיר עלתה האפשרות שמדובר בחיכוך פנימי בין פלסטינים, שכלל יידוי אבנים. תחקיר האירוע נמשך, כאשר במקביל נפתחה חקירת מצ"ח בנוגע לאירוע.



על פי עדויות עדי ראיה פלסטינים, אחמד מנאסרה שנהרג מהירי, נהרג לאחר שניסה לעזור בפינוי הפצוע הפלסטיני הנוסף עלא רידה מנחלין, שנמצא במצב קשה, ובנוסף לכך, אשתו וילדותיו של הפצוע שהיו במקום לא נפגעו באירוע כפי שדווח בתחילה. על פי העדויות הפלסטיניות, לא היה במקום יידוי אבנים אלא תאונת דרכים, שגרמה לכך שרידה ירד מרכבו, ואז נורה על ידי החיילים. מנאסרה פינה את רידה מהזירה כשהוא פצוע ירי בחזה וחזר למקום כדי לפנות את אשתו וילדותיו , ואז נורה מנאסרה עצמו ונהרג.