הפלסטינים הציעו לפרוס כוחות נאט"ו בשטחי הרשות, בתיווך ארצות הברית, שיאבטחו את המדינה הפלסטינית העתידית, זאת על מנת להרגיע את חששות הסדרי הביטחון ההדוקים שמוטלים על ידי ישראל, כך חשף הערב (שבת) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

עבאס, שדיבר לקבוצת סטודנטים אמריקאיים שביקרו ברמאללה, אמר שהציע את הדבר לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ במהלך פגישתם האחרונה שהתרחשה בניו יורק בדצמבר 2017. "זו הייתה פגישתנו הרביעית והאחרונה", אמר עבאס, והוסיף: "טראמפ אמר שיהיה בעד פתרון שתי המדינות, זה מתועד בפרוטוקולים של הפגישה. הוא אמר שהוא יכריז על תמיכתו ברעיון שתי המדינות בתוך שבוע ממועד הפגישה".
אבו מאזן אמר שגם הודיע לטראמפ שהוא מוכן לאשר מדינה פלסטינית בגבולות שלפני 1967, עם החלפות שטחים עם ישראל. לפי אבו מאזן, טראמפ אמר כי הוא תומך ברעיון, כולל חילופי השטחים. "אמרתי לו שאם ישראל מודאגת ממצבה הביטחוני, אני מציע להביא כוחות נאט"ו למדינת פלסטין העתידית כדי להגן על ישראל וכן עם על ביטחוננו", הודה יו"ר הרשות הפלסטינית על פגישתו האחרונה על טראמפ. עבאס טען עוד, שבאותה פגישה אחד מיועציו של טראמפ אמר שניתן להקצות לכוח נאט"ו כ-6,000 חיילים.

טראמפ אמר לאחד מעוזריו, על פי אבו מאזן, שמספר החיילים שניתן להקצות הוא לא מספק, אבל על החיילים להיות מוכנים בכל אופן. "אמרתי לטראמפ, 'אדוני הנשיא, אני לא אוהב מלחמה, ואני לא מאמין במלחמה. אני מאמין שאם נקבל את המדינה שלנו, אעדיף לבנות בית ספר מאשר לרכוש טנק, ואעדיף לבנות בית חולים מאשר לקנות מטוס קרב. אני לא רוצה כלי נשק, אני רק רוצה לבנות את מדינתי'". על פי אבו מאזן, בשלב זה של הפגישה, הסתכל עליו הנשיא טראמפ ואמר לו: "איך טוענים עלייך שאתה טרוריסט? אתה איש של שלום".
 

אולם, שבועיים לאחר הפגישה, ציין עבאס, שטראמפ הודיע על החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל, והעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים. החלטה זו של טראמפ, שכוללת גם קיצוץ משמעותי בתקצוב האמריקאי באונר"א, עודדה את הפלסטינים להשהות את מגעיהם עם הממשל האמריקאי.