בתגובה לשיגור בלוני נפץ ותבערה במהלך (ראשון) והפרות סדר על בצפון ובדרום הרצועה, טנק של צה"ל תקף מספר פעמים מטרות של ארגון החמאס בצפון רצועת עזה. על פי הפלסטינים, במהלך הפרות הסדר על הגדר נפצע אדם באורח קשה, ושלושה אחרים נפצעו בתקיפות צה"ל שהגיעו מאוחר יותר.


תיעוד הדלקת מטענים מאולתרים בגזרת חאן יונס. צילום: רשתות ערביות

תחילה, הודיע דובר צה"ל לאחר דיווחים פלסטיניים כי טנק צה"לי תקף עמדה צבאית של החמאס בצפון הרצועה, ולאחר כשעה הודיע על תקיפות נוספות שבוצעו כנגד עמדה צבאית אחרת של ארגון הטרור. בשתי ההודעות, נמסר כי התקיפות בוצעו בעקבות השלכת מטענים והפרחות בלוני נפץ לאורך הערב. 



לטענת הפלסטינים, בתקיפות צה"ל ניזוקו גם אמבולנסים. לאחר התקיפות, נשמעו פיצוצים נוספים על גדר המערכת בצדה הדרומי של הרצועה כתוצאה מהשלכת מטענים לעברה. כמו כן, נמשכו שיגורי בלוני הנפץ והתבערה אל עבר יישובי העוטף.



שריפה במועצה אזורית מרחבים כתוצאה מבלוני תבערה. צילום: מועצה אזורית מרחבים



הפרות הסדר, המבוצעות על ידי יחידת "הטרדת הלילה" שנועדה להפריע לכוחות צה"ל ולתושבי העוטף אחרי רדת החשיכה, באמצעות השלכת מטענים לעבר הגדר, זריקת אבנים, הבערת צמיגים ופעולות נוספות. 



כזכור, אמש תקף צה"ל חוליות מחבלים שהפריחו בלוני נפץ ותבערה לעבר שטחי עוטף עזה במזרח אל בורייג'. על פי הודעת דובר צה"ל, כליי טיס של הצבא תקפו שתי חוליות מחבלים שביצעו שיגורי בלונים לעבר ישראל. על פי משרד הבריאות ברצועה, שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפות.
תקיפות אלו ממצטרפות למספר תקיפות נוספות שביצע צה"ל כנגד משגרי בלונים בימים האחרונים, לאחר שבעבר נקט במדיניות מתונה יותר כלפי הפצצתם. בימים האחרונים עלתה המתיחות בגבול הרצועה, כאשר רק אתמול נהרגו שני פלסטינים בני 18 ו-29 סמוך לאל בוריג' וממזרח לעיר עזה במהלך הפגנות שנערכו בחמישה מוקדים סמוך לגדר המערכת.
לפי דיווחים פלסטינים, במהלך העימותים, שבהם השתתפו כ-9,500 תושבי עזה, נפצעו 62 פלסטינים מירי ושאיפת גז מדמיע. במקביל, מפגינים ניסו לחבל בגדר ולטפס עליה, וזרקו עשרות מטענים בצפון ובדרום הרצועה.