רופאי בית החולים סורוקה אישרו הבוקר (שני) כי 14 נפגעים מהאירוע בקציעות פונו למרכז הרפואי, כאשר צוותי חדר הטראומה והמיון נערכו בצוותים מתוגברים לקבלת הפצועים. נכון לשעות הבוקר, שישה מהפצועים נותרו בבית החולים: קצין השב"ס שאושפז במחלקת אף אוזן גרון במצב בינוני, סוהר נוסף במצב קל שמטופל כעת במיון. כמו כן, שני אסירים במצב קשה, אחד במצב קל עד בינוני המאושפז במחלקה הכירורגית ושניים נוספים במצב קל, הצפויים להשתחרר מבית החולים בקרוב. היתר שוחררו במהלך הלילה. 



כזכור, שני אנשי סגל בכלא קציעות נדקרו אמש על ידי קבוצת אסירים הכלואים בשל פעילות טרור ומשוייכים לארגון חמאס. שני קצינים שליוו אסירים ביטחוניים בהעברה בין אגפים נדקרו על ידי האסירים באמצעות דוקרנים מאולתרים, כשהראשון, קצין בדרגת רב כלאי, מפקד משמרת בבית הסוהר, נדקר בצווארו, ואילו הקצין השני נפצע באורח קל בכתף, טופל במקום וחזר לפעילות.



משב"ס נמסר כי האסירים שהתפרעו ותקפו את אנשי הסגל הועברו לבידוד ויוענשו בצורה מחמירה. בנוסף לשני הסוהרים, נפצעו באירוע שמונה אסירים, שניים מהם במצב קשה, והיתר במצב קל עד בינוני. הם פונו לבית החולים באמצעות שני מסוקים. המשטרה פתחה בחקירה.



השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לאירוע החמור ואמר כי "תקיפת סוהרינו בכלא קציעות על ידי מחבלי החמאס חמורה מאד ומוכיחה שוב ששירות בתי הסוהר נמצא כיום בחזית המאבק בטרור. נמשיך להילחם בטרור גם בתוך בתי הכלא כדי למנוע הכוונת פיגועים מתוך הכלא כנגד אזרחי ישראל. ההתקפות לא ירתיעו אותנו מלהפעיל את החסמים הסלולריים שמונעים טרור והן רק ממחישות את חשיבות הפרוייקט. אני שולח רפואה שלמה ללוחמי שב"ס הפצועים ומחזק את הסוהרים שפועלים בנחישות אל מול המחבלים".
 

בשבועות האחרונים המתח בבתי הכלא הביטחוניים גבר בשל מדיניות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהודיע על שורת צעדים להקשחת תנאי הכליאה של אסירים הכלואים על רקע ביטחוני. בין השאר אסירים ביטחוניים הציתו תאים ומזרנים, ואסיר אחד אף הבעיר את עצמו במחאה על הצעדים, בהם התקנת משבשים סלולריים שמקשים על האסירים להשתמש בטלפונים מוברחים, ביטול הכנת הארוחות בתאים, ביטול האגפים על פי ארגוני הטרור וביטול תפקיד דובר האגף. במערכת הביטחון נשמעה ביקורת על החלטת השר ובצבא ובשב"כ הזהירו מהתלקחות בשל המהלך.



בשבוע שעבר הציתו אסירים ביטחוניים המשוייכים לארגון החמאס 10 תאים בבית הסוהר רמון. על פי הודעת השב"ס, "בית הסוהר היה ערוך והשריפה כובתה על ידי הסגל וצוותי כיבוי שהיו בכוננות". לא היו נפגעים באירוע. בתגובה לאירוע ההצתה, השב"ס העביר כ-100 אסירי חמאס ממקום מאסרם לבתי סוהר אחרים. בדיון שנערך בעקבות האירוע החליט מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, לנקוט בענישה מחמירה ביותר נגד המתפרעים, לרבות שלילת כל ההטבות והתנאים המוענקים להם, הטלת קנסות כבדים וביטול ביקורים.