מנהיג הג׳יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה התייחס לשיגור הרקטה שפגעה בבית במושב משמרת בשרון ואמר כי הם "מזהירים את האויב מכל תוקפנות על רצועת עזה. על מנהיגיו להבין, שנגיב בעוצמה על כל תוקפנות". על פי ההערכות, ברצועת עזה מבינים שתהיה תגובה ישראלית, אך מעריכים כי "בגלל שהטיל נורה בטעות, התגובה של ישראל תהיה פחות עוצמתית וישראל תתחשב בזה". הפלגים החלו כאמור בפינוי המפקדות, כך דווח בתקשורת הפלסטינית, ופורסם גם כי מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סנוואר, ביטל את הנאום שתיכנן לשאת אחר הצהריים. 

כמו כן, הפלגים הפלסטינים הכריזו כי "מה שקורה בכלא קציעות זו מתקפה ציונית ברוטלית על האסירים שלנו. יש לגדוע את היד שתקפה אותם. זו חובתנו ונקיים אותה בכל הכוח והיכולת". הם הטילו כאמור את האשמה על האירועים על ישראל.
עוד פורסם בתקשורת הפלסטינית כי משלחת מצרית החלה במגעים עם חמאס, במטרה לדעת מה בדיוק קרה. גורמים ברצועה מעריכים כי סופת הברקים שהתרחשה במהלך הלילה הובילה להפעלת הטיל. בעקבות האירועים - מעברים ארז וכרם שלום נסגרו הבוקר למעבר סחורות ואנשים לשני הכיוונים. בנוסף צומצם מרחב הדייג ברצועה.

כזכור, שני אנשי סגל בכלא קציעות נדקרו אמש על ידי קבוצת אסירים הכלואים בשל פעילות טרור ומשוייכים לארגון חמאס. שני קצינים שליוו אסירים ביטחוניים בהעברה בין אגפים נדקרו על ידי האסירים באמצעות דוקרנים מאולתרים, כשהראשון, קצין בדרגת רב כלאי, מפקד משמרת בבית הסוהר, נדקר בצווארו, ואילו הקצין השני נפצע באורח קל בכתף, טופל במקום וחזר לפעילות. משב"ס נמסר כי האסירים שהתפרעו ותקפו את אנשי הסגל הועברו לבידוד ויוענשו בצורה מחמירה. בנוסף לשני הסוהרים, נפצעו באירוע שמונה אסירים, שניים מהם במצב קשה, והיתר במצב קל עד בינוני. הם פונו לבית החולים באמצעות שני מסוקים. המשטרה פתחה בחקירה.