על רקע ירי הרקטה מרפיח שבדרום רצועת עזה לעבר השרון, צה"ל מקדם מוכנות לקראת פעילות בדרום ועורך גיוס מילואים מצומצם למערכים ספציפיים. כמו כן, חטיבת שריון וח"יר הוקפצו לתגבור בגבול הדרום.



דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מציין כי הרקטה ששוגרה לישראל הינה מייצור עצמי של חמאס ומגיעה לטווח של 120 ק"מ. עוד ציין דובר צה"ל כי מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה מאחר והיא פרוסה על פי הערכת מצב. "נערכים למגוון תרחישים", אמר.

תיעוד שיגור הרקטה לשרון


פגיעת הרקטה. צילום: דוברות המשטרה


כאמור, שבוע וחצי לאחר ירי שתי הרקטות לגוש דן, שוב הסלמה של המצב מכיוון רפיח שבדרום רצועת עזה. שבעה בני אדם נפצעו לאחר שרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה פגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת שבשרון. כתוצאה מהנפילה, הבית עלה באש ובית סמוך ניזוק אף הוא.
בין הפצועים - אישה כבת 60 במצב בינוני בהכרה מלאה, עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אישה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל ו-5 נפגעים נוספים בהם גבר כבן 30, נערה כבת 12, ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה במצב קל. הם פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

מנהיג הג׳יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה התייחס לשיגור הרקטה ואמר כי הם "מזהירים את האויב מכל תוקפנות על רצועת עזה. על מנהיגיו להבין, שנגיב בעוצמה על כל תוקפנות". על פי ההערכות, ברצועת עזה מבינים שתהיה תגובה ישראלית, אך מעריכים כי "בגלל שהטיל נורה בטעות, התגובה של ישראל תהיה פחות עוצמתית וישראל תתחשב בזה".