הרקטה ששוגרה הבוקר (שני) ופגעה בבית במושב משמרת היא שלב חדש בעימות מול חמאס. בינתיים ישראל טרם הגיבה צבאית, אבל ראש הממשלה קיצר את ביקורו בארצות הברית וצה"ל הודיע על גיוס מילואים ועל הקפצת שתי חטיבות חי"ר ושריון לדרום. בחמאס העבירו מסר לישראל לפיו הירי היה טעות, אולם צביקה יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, לא קונה את זה. "אם אני הייתי חמאסניק הייתי עושה את אותו הדבר. יורה ומתנצל וקובע עוד נקודה על המפה. זה הזמן הכי נוח לירות מבחינת חמאס", אמר לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM.



כי אנחנו בתקופת בחירות?
"כי זו התשה. הם יתישו אותנו עד שתתפנה לרצועת עזה. ככל שהם מרגיזים אותך כשאתה מפחד ממבצע צבאי זה מביא להם כסף, שיקום הרצועה ושימור שלטון חמאס. חמאס יאמר לעולם שישראל תוקפת אותו וזה ילכד את אזרחיו. תשאיר אותם בלי מבצעים ויחלו הפגנות ברצועה על יוקר המחיה. מבחינת חמאס אין דבר יותר טוב מלהתעסק עם ישראל. כל דעת הקהל מופנית אליו ובסוף תראו שעוד יזרום כסף לרצועת עזה. אני לא יודע אם הם מנסים להשפיע על הבחירות כמו ב-96 אך אם הייתי חמאסניק הייתי עושה את זה בדיוק עכשיו".



רק לפני שבוע נתניהו העלה להם את הסכום.
"ילד שנתת לו ממתק את המצפה שהוא ישתוק אך הילד תמיד ירצה יותר. זו סחיטה. הם יודעים שאנחנו פוחדים ממבצע ומורתעים מלהיכנס לעזה. ראיתם דובר חמאס שאומר שהירי לתל אביב הוא בטעות?"



סתם עושים מאיתנו צחוק?
"כן".



מה אתה מציע?
"אם אתה רוצה לירות - תירה. אם אתה רוצה לדבר – תדבר. אל תאיים במה שאתה לא יכול. אם הבעיה בעזה היא הומניטרית - תפתור אותה. אני הייתי מפיל את שלטון חמאס אך אין לנו יכולת לעשות את זה".



מי יבוא אחר כך?
"בהכרח יבוא מישהו טוב יותר. אם יופל שלטון חמאס וייכנס כוח בינלאומי לבחירות נקבל כוח הרבה יותר מתון ממה שיש היום. אני חושב שרצועת עזה עייפה אחרי שלוש מלחמות ב-12 שנה".



זה אומר לכבוש את הרצועה?
"לא בהכרח. אינני גנרל אך אם אתה מחליט לעשות משהו – תעשה אותו".



מה זה אומר להפיל את שלטון חמאס?
"עפים טילים ואנחנו לא עושים כלום. מה שלא דחית תצטרך לעשות בסוף. מצרים גם בתמונה איך היא לא יכולה לעזור. סיסי סוגר את העזתיים והוא בצד שלנו. אם ישראל הייתה רוצה סיסי היה עוזר לנו לייבש את שלטון חמאס, בינתיים קורה ההפך וזו הטעות".