נציבות שב"ס בראשותו של ממלא מקום הנציב גונדר אשר וקנין החליטה היום (שלישי) להטיל סנקציות כבדות על אסירים בטחוניים מהחמאס שהיו מעורבים בשבועות האחרונים באירועי הסתה ותקיפה אלימה של סוהרים. על 74 אסירי חמאס שהיו מעורבים בהצתת התאים בכלא רמון, ועל 96 אסירים מכלא קציעות שהיו מעורבים בהתפרעויות ובדקירת סוהרים קצינים בשב"ס הוחלט להטיל קנסות כבדים שיגיעו עד כדי 250 אלף שקלים לאגף. הסכום ייגזר מכספי הקנטינה שמקבלים האסירים בכלא. 
כמו כן, יבוטלו לאלתר ביקורים של משפחות האסירים ותישלל מהם הזכות לטיול בחצר האגף לצד הטבות נוספות המוקנות להם באופן שגרתי. בשירות בתי הסוהר סבורים כי "מדובר בענישה מחמירה, שיש ותביא לשיפור משמעותי בהתנהגותם של האסירים, שכן חלק מהסנקציות כבדות משקל".
כזכור, בתחילת השבוע נדקרו שני אנשי סגל בכלא קציעות, על ידי קבוצת אסירים הכלואים בשל פעילות טרור ומשוייכים לארגון חמאס. שני קצינים שליוו אסירים ביטחוניים בהעברה בין אגפים נדקרו על ידי האסירים באמצעות דוקרנים מאולתרים, כשהראשון, קצין בדרגת רב כלאי, מפקד משמרת בבית הסוהר, נדקר בצווארו, ואילו הקצין השני נפצע באורח קל בכתף, טופל במקום וחזר לפעילות. משב"ס נמסר כי האסירים שהתפרעו ותקפו את אנשי הסגל הועברו לבידוד ויוענשו בצורה מחמירה. בנוסף לשני הסוהרים, נפצעו באירוע שמונה אסירים, שפונו לבית החולים באמצעות שני מסוקים. 

בשבוע שעבר צוותים של שב"ס ביצעו העברות של כמאה אסירי חמאס, בהם בכירים בארגון, ממקום מאסרם לבתי סוהר אחרים, זאת בעקבות האירועים הקודמים שהתרחשו - בהם הצתת תאים ודקירה של סוהרים. מדובר באסירים היושבים בבתי הסוהר קציעות, רמון ואחרים. חלק מהאסירים יועברו להפרדה. עוד נודע למעריב, כי בדיון שנערך היום החליט מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, לנקוט בענישה מחמירה ביותר נגד המתפרעים, לרבות שלילת כל ההטבות והתנאים המוענקים להם, הטלת קנסות כבדים וביטול ביקורים.
אסירים ביטחוניים הציתו בשבוע שעבר כ-10 תאים באגף פעילי החמאס בבית הסוהר רמון. באגף הותקנה לאחרונה חסימת סלולר, כחלק מפיילוט של השב"ס המבקש להילחם בתופעת הברחת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא. מטרת הפיילוט היא לחסום את ערוצי התקשורת של האסירים הביטחוניים אל העולם שמחוץ לכלא, אותם הם מנצלים בין היתר גם למטרות טרור.