תעשיות הביטחון הם המגזר הראשון שמערכת "מעריב" מעלה על סדר היום הציבורי, כחלק מדיאלוג פרודוקטיבי לעיצוב פניה העתידיים של כלכלת ישראל.
כנס הביטחון הלאומי של "מעריב" שנערך היום (רביעי) יתמקד באתגרי המערכת הביטחונית בישראל ככלל ובתעשיות הביטחוניות בפרט.

הכנס יארח את צמרת התעשייה הביטחונית והכלכלית של ישראל, ואישי ציבור ויעסוק בתמורות הטכנולוגיות המשנות לא רק את פניו של שדה הקרב, אלא גם את פניה של תפיסת הביטחון ושל המדיניות הנגזרת ממנה. בכנס יידונו דרכי ההתמודדות בזירה הביטחונית והבינלאומית - מחד יודגשו סוגיות אסטרטגיות וייבחנו תורות לחימה ומאידך ייסקרו היבטים הנוגעים לתקציבים ולחוסן כלכלי. את הדיונים תנחה נבחרת הכתבים של "מעריב": בן כספית, יוסי מלמן וטל לב־רם.

יו"ר דירקטוריון לאומי: "ידו של התקציב קצרה מלתת מענה מלא לאיומים"

יו"ר דריקטוריון בנק לאומי, דוד ברודט נאם בכנס ביטחון של "מעריב", ואמר כי "במדינת ישראל, במצבה הביטחוני והמדיני, יש קשר הדדי הדוק וחזק בין ביטחון וכלכלה. כלכלה חזקה מקיימת את האפשרות לקיים הוצאות ביטחון גבוהות. ביטחון יציב מאפשר התנהלות כלכלית. לכן  יש צורך במציאת איזון". לדבריו, איזון זו מילת המפתח בדיון הזה על היחס בין כלכלה לביטחון.

לידיעה המלאה

דוד ברודט. צילום: אלוני מור


מנכ"ל רפאל: "בישראל, ההיבט ההתקפי הוא בשביל ההיבט המדיני"

מנכ"ל רפאל, יואב הר אבן, אמר היום (רביעי) בכנס לביטחון לאומי של "מעריב" כי: "בישראל, ההיבט ההתקפי הוא בשביל ההיבט המדיני", בכך רמז כי על הדרג הצבאי במדינה לא יכול להשיג תוצאות בשטח ללא החלטות אסטרטגיות של הדרג המדיני. כתב הביטחון של "מעריב", טל לב-רם ניהל איתו שיחה של אחד על אחד.

לידיעה המלאה
 
טל לב רם, יואב הר אבן. צילום: אלוני מור

גבאי: "לפיד, התחרפנת? אתה הבאת עלינו את ממשלת נתניהו"


יו"ר העבודה אבי גבאי תקף את אמירתו של חבר הכנסת יאיר לפיד, לפיה 'כל קול לעבודה הוא קול לליכוד' ותקף אותו: "אני לא יכול שלא להתייחס לאמירה חסרת האחריות שאמר יאיר לפיד בראיון הבוקר. תגיד לי מר לפיד - התחרפנת? אתה מאמין לעצמך? אתה הרי הקמת ברית אחים עם בנט והבאת עלינו, בידיים שלך, את ממשלת נתניהו".

לידיעה המלאה

אבי גבאי. צילום: אלוני מור

אשכנזי: "הייתה טעות לא להפיל את אסד, נצטרך לגבות מחיר ממנו ומסוריה"


מספר 4 בכחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי: "תכלית ההגדרה של הביטחון הלאומי זה הריבונות של מדינת ישראל בשכונה המורכבת שאנחנו חיים בה. יש לנו תורה שבעל פה, כולם מכירים אותה - בן גוריון דיבר על התראה, הרתעה והכרעה סביב ההבנה הזאת נבנתה ההגנה שלנו, צה"ל, עליונות טכנולוגית ומלחמות קצרות".

לידיעה המלאה

גבי אשכנזי. צילום: אלוני מור

בנט הציג את תוכניתו הביטחונית: "גדל דור שחושב שאי אפשר לנצח את האויב"


ביעור חמץ: "לצה"ל יש מפקדים פייטרים, שמובלים ב-15 שנה האחרונות ע"י קברניטים הססניים", כך התחיל שר החינוך, נפתלי בנט את הצגת מישנתו הביטחונית. "חמאס זה לא גזירת גורל, ואין גזירת גורל שארגון טרור, שהוא לא עצום במיוחד, מותיר מיליון אזרחים תחת אש במקטעים. חמאס מנהל את הכל, מושך את רה"מ באמצע ביקור מדיני חשוב חזרה לארץ, ומגדל דור שלם של ילדים עם סיוטים ופסיכולוגים", תקף יו"ר הימין החדש. 
 

"די למפקדים פרווה" - בנט. צילום: אלוני מור

 ליברמן: "אפשר להגיע לסיטואציה שאנשים לא ירוצו לממ"ד"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן,  אומר כי הדבר הכי חשוב במלחמה בטרור זה לנתק את הארגונים מכסף. בשיחה עם בן כספית בכנס הביטחון של "מעריב" אמר ליברמן, כי "אני מפנה אותך לספר של נתניהו, שטען שאסור להעביר להם כסף. אנחנו מממנים את הטרור בכך שאנחנו מאפשרים את העברת הכסף הקטארי לחמאס".
 
מה מבחינתך הוא ביטחון לאומי איך אתה רואה את זה?
ביטחון זה שאף אחד לא צריך לרוץ לממ"דים וביטחון זה תחושת ביטחון. אנשים צריכים להרגיש שהם חיים בביטחון ושהמדינה עושה הכל על מנת שיתנהגו בביטחון. לא להיכנס לאוטובוס ולהסתכל מתחת למושב, ולא איפה הממ"ד ואיך לרוץ אליו. פה יש פספוס גדול. מבחינת התודעה שלנו, אנחנו לוקחים יותר מדי על עצמנו. הסברתי כמה פעמים שהטעות האסטרטגית היתה של משה רבנו, שהביא אותנו לפה. יכל לנווט יותר טוב לגבול איטליה-שוויץ".

לידיעה המלאה